Wake up call!!!

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Wake up call!!!

Postby Leo milis » 18 Dec 2012, 11:40

Zoals vele anderen hier op het forum, ben ik hier om te mogen groeien.
Ik weet nog niet of dit mijn pad is, want ik volg mijn eigen pad wat ik met hulp (gids) volg.
Alles op zijn tijd.

Maarr.....waar is iedereen????
Ik zou graag van jullie willen leren.
Ik zou graag vragen willen stellen of bepaalde discussie punten willen openen.
Ik kan daar heel dom in zijn of heel vervelend, maar soms is dat nodig om ook anderen hun eigen inzichten te laten vormen ;-)

Ja, ik snap het al: iedereen heeft last van de frisheid buiten en kruipt het liefst in zijn huisje achter de kachel/cv.
Lekker hoor; een winterslaap!
Maar in deze tijd kun je soms ook makkelijker naar binnen keren en deze periode gebruiken voor bezinning en leerstof tot je nemen.
Vandaar een brutale oproep van deze nieuweling;
Wakker worden!
Ik zou graag van je willen leren!

Een frisse wind in dit forum, die het vuur weer een beetje wil laten oplaaien,

Liefdevolle groet,

Leo Milis
Leo milis

Re: Wake up call!!!

Postby Alder » 18 Dec 2012, 18:21

:shake: dag Leo, fijn dat je er nu ook bij bent, ook ik zou het prettig vinden dat er meer leven in de brouwerij is, ook al pogingen ondernomen, maar ja........wie weet nu wel? Stel gewoon je vragen en er komen antwoorden! Succes......
Bij een maansikkeltje dat door m'n elzenboompjes schijnt. :hiya: Els
ImageImage
Alder*Fearn
I move forward with ease and grace.
I honour the energy of alder,for the protection of my inner oracle.
I will listen to de Godess Within.
So mote it be.
Alder
OBOD Ovate

Postby Walda » 18 Dec 2012, 19:13

Hallo dag Leo,

Juist zoals Els zei: stel gewoon je vraag; Er zal wel antwoord komen. Ik wens je een aangename en leerrijke reis toe, in Wijsheid, Kracht en Schoonheid.

Groetjes

Walda
Walda

Hoera, er zijn nog vonkjes in 't haardvuur!?!!

Postby Leo milis » 25 Dec 2012, 17:58

Fijn om te weten dat er nog "leven" is op dit forum.

Ik vroeg me af of je ook als druïde geboren kunt zijn, naast het feit dat het mogelijk is een opleiding o.i.d. ervoor te volgen.

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die net zoals ik volop in het gezinsleven staan (2 jonge kids) en ben benieuwd hoe ze hun ziens- en levenswijze vormgeven in dit drukke bestaan.

Liefs van Leo Milis
I
Leo milis

Postby Alder » 25 Dec 2012, 21:07

Het Engelse forum is drukker bezocht, daar doe je ook veel op, maar ik kijk regelmatig hier en op het barden /ovatenforum. Ook wordt de facebooksite veel bezocht OBOD LL
ImageImage
Alder*Fearn
I move forward with ease and grace.
I honour the energy of alder,for the protection of my inner oracle.
I will listen to de Godess Within.
So mote it be.
Alder
OBOD Ovate

Postby Lizzy » 01 Jan 2013, 20:02

Hallo Leo,

Ik ben niet zo'n frequente forum bezoeker, vroeger meer, maar het 'echte' leven is belangrijker geworden. Dat is trouwens geen oordeel. Toen ik hier voor het eerst kwam, kende ik nog niet zo veel mede druiden en ondertussen ken ik bijna heel druidisch Nederland, dus tja, dan zoek je elkaar live op in plaats van hier op het forum. Dat neemt niet weg dat ik het hier nog steeds gezellig vindt, dus zo nu en dan wip ik even langs :)

En dan zie ik dus bijvoorbeeld jouw posts. Of je als druïde geboren kunt worden? Ja, ik denk het wel. Ik zie het als bijvoorbeeld een Healer. Je kunt je hele leven al mensen kunnen helpen en helen. Door later opleidingen te volgen, leer je wellicht andere inzichten, andere technieken die je een betere Healer maken. Zo kun je denk ik ook met het gevoel geboren worden dat je een druïde bent. Dat neemt niet weg dat een opleiding je heel veel kan geven, maar is het nodig? Dat kun je denk ik alleen zelf bepalen.

Er zijn heel veel mensen hier die tevens ouder en/of opvoeder zijn. Sommige laten hun kinderen vrij, sommige geven al van jongs af aan bepaalde normen en waarden mee door het vieren van de seizoensfeesten of natuur in het algemeen, alhoewel ze dat wellicht ook zouden doen zonder dat ze druïden waren, maar dat is een andere discussie :wink:

Ik heb zelf twee stiefkinderen, nu allebei al volwassn. Mijn dochter is wel eens meegeweest naar jaarfeesten, handfastings en naamgevingfeesten, mijn zoon niet. Ze respecteren het allebei, maar het is niet echt hun ding, alhoewel mijn dochter het wel altijd heel interessant vindt. Ik denk dat het niet echt anders is dan opgroeien in een Christelijk gezin. Dat is wel verschillend natuurlijk, maar niet in de essentie van hoe je er als ouder mee omgaat denk ik. Of je nu druïde bent of christen of allebei, je wil je kinderen iets meegeven en dat doe je maar het beste van je kunnen.

:shake:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby M'artha » 10 Jan 2013, 16:46

Hallo Frisse wind, laten we samen waaien!

Ik ben net aangeschoven hier op het forum, ben al wel langer bezig met de bardengraad en was in het verleden net als jij naarstig op zoek naar gelijkgestemden.
inmiddels ben ik bij een seedgroup, wij hebben studie avonden en vieren de jaarfeesten samen. Erg leuk om zo van elkaar te leren.
maar het is altijd leuk om nieuwe mensen op te snorren, zoals hier op het forum.
ook ik ben trotse ouder van een zoon van 2,5 inmiddels, en heb afgelopen midwinter familie en vrienden versteld doen staan toen mijn kleintje begon over koning hulst en koning eik....... :blink: :blink:
heb toen tijdens het kerstontbijt verteld dat zowel het kerstverhaal als mijn idee over de winter bij ons thuis aan bod komen. Mijn man doet het christelijke deel, ik het druide deel. voor mijn zoon zijn beiden verhalen prachtig.

hartelijke groet, Mártha
M'artha

Return to Bij het Haardvuur