Voorstellen

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Re: Voorstellen

Postby D'Arzhur » 01 Feb 2008, 18:37

:hiya: Explorer !
Ik heb al veel gelezen en I weet nog dat ik heb iets gelezen van jou (maar waar het was weet ik niet meer :???: ) over Bretagne en Chouchenne :wink:
Well I was in Bretagne in September en November en ik ben als een block gevallen voor Bretagne en mijn favorite plekje : la foret de Broceliande !!! :cloud9: Dit foto heb ik gemaakt in the buurt van Karnac...ik zie het nu als mijn ingang in de wereld van Druidism en ook -voor me- in de wereld van Broceliande !!!
Groetjes
D'Arzhur
ImageImage
Image :daraoi: :awen:
D'Arzhur
OBOD Druid

Postby Explorer » 05 Feb 2008, 22:24

D'Arzhur wrote: :hiya: Explorer !
Ik heb al veel gelezen en I weet nog dat ik heb iets gelezen van jou (maar waar het was weet ik niet meer :???: ) over Bretagne en Chouchenne :wink:
Well I was in Bretagne in September en November en ik ben als een block gevallen voor Bretagne en mijn favorite plekje : la foret de Broceliande !!! :cloud9: Dit foto heb ik gemaakt in the buurt van Karnac...ik zie het nu als mijn ingang in de wereld van Druidism en ook -voor me- in de wereld van Broceliande !!!
Groetjes

Aaah, Broceliande, ja daar ben ik afgelopen herfst nog een paar daagjes geweest en nog wat heerlijke mede ingeslagen. Geweldige plek. Ik heb in de buurt van Carnac ook hele mooie plekken gezocht en indrukwekkende rituelen gedaan. Ik heb wat over die plek gepost in deze thread, misschien heb je dat gelezen?
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby D'Arzhur » 06 Feb 2008, 21:45

Yep Explorer dat was het :)
In feit ik ben zo onder de indruk van Broceliande dat Ik ben op zoek naar een oude huisje daar... :) We hadden eentje gevonden maar net voor de kerst is het niet doorgegaan :cry: Het zou in het eerste instantie een vakantie huis zijn en zal daarna misschien ook mijn huis kunnen zijn als ik ooit terug naar Frankrijk ga :) in de tussen tijd ben ik in contact met makkelars via de web en hoop ik terug naar Broceliande te kunnen gaan in het voorjaar :D
D'Arzhur
ImageImage
D'Arzhur
OBOD Druid

Postby Explorer » 07 Feb 2008, 08:47

D'Arzhur wrote:Yep Explorer dat was het :)
In feit ik ben zo onder de indruk van Broceliande dat Ik ben op zoek naar een oude huisje daar... :) We hadden eentje gevonden maar net voor de kerst is het niet doorgegaan :cry: Het zou in het eerste instantie een vakantie huis zijn en zal daarna misschien ook mijn huis kunnen zijn als ik ooit terug naar Frankrijk ga :) in de tussen tijd ben ik in contact met makkelars via de web en hoop ik terug naar Broceliande te kunnen gaan in het voorjaar :D

Ooooh, wat een geweldig idee! Pas op dat je ons niet teveel lekker maakt, want we stappen zo in onze Owl Clan bedrijfsbus en komen bij je langs :wink:. Weet je al waar je ongeveer wilt gaan wonen?
Ik ben er twee keer geweest en vind het een erg leuk gebied. Ik had me iets meer voorgesteld van het bos zelf, maar het is prachtig sfeervol met al die neolitische monumenten en bronnetjes enzo. Ik heb nog wat flessen water uit verschillende bronnen die ik gebruik in mijn rituelen.

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby D'Arzhur » 07 Feb 2008, 10:29

Explorer wrote:

Ooooh, wat een geweldig idee! Pas op dat je ons niet teveel lekker maakt, want we stappen zo in onze Owl Clan bedrijfsbus en komen bij je langs :wink:.
Prima :grin: kan jullie rituelen in het frans doen :grin: maar op bezoek komen is inderdad een leuke idee :wink:
Weet je al waar je ongeveer wilt gaan wonen?

Bij voorkeur ergens round het bos zelf : Concoret, Neant sur Yvel, Trehorenteuc, Paimpont, St Malon sur Mel maar misschien ook wel (het hang af van het huisje) een beetje verder (buiten Ploermel of Mauron) maar toch vrij dicht bij het bos :)

Ik ben er twee keer geweest en vind het een erg leuk gebied. Ik had me iets meer voorgesteld van het bos zelf, maar het is prachtig sfeervol met al die neolitische monumenten en bronnetjes enzo.

We zijn gaan wandelen in a prive deel van het bos met een inwoner ...en het was :poof: voor me het is niet zo veel de bekende monumenten of zo maar meer de algehele sfeer... en het helpt ook dat ik francaise ben wat betreft communicatie met de mensen :)

Ik heb nog wat flessen water uit verschillende bronnen die ik gebruik in mijn rituelen.

:idea: Ik heb wel een mooie tak cadeau gekrigen in het bos en stenen en eikels en veeren maar volgende keer zal ik ook water van de bronnen terug brengen :) bedankt :wink:
D'Arzhur
ImageImage
D'Arzhur
OBOD Druid

Postby Explorer » 07 Feb 2008, 14:17

D'Arzhur wrote:Bij voorkeur ergens round het bos zelf : Concoret, Neant sur Yvel, Trehorenteuc, Paimpont, St Malon sur Mel maar misschien ook wel (het hang af van het huisje) een beetje verder (buiten Ploermel of Mauron) maar toch vrij dicht bij het bos :)

Aha, in Concoret en Paimpont heb ik gekampeerd. Heb je ook dat kerkje in Trehorenteuc bezocht? Daar hangen een paar hele interessante schilderijen vol feeen, magie en graal scenes. Allemaal dingen die je eigenlijk niet in een kerk zou verwachten volgens mij. En in de supermarkt in Paimpont verkopen ze zo ongeveer de lekkerste kaas die er bestaat :wink:. Chevre, tres tres sec.

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby D'Arzhur » 08 Feb 2008, 09:07

In Paimpont en in Bretagne ik heb zooooooo veeeeeeeeel gegeten :D alles dat ik niet of niet zo makkelijk vind in NL !!! :grin:

en dat kerkje in Trehorenteuc is mijn favorite !!! :) Hier is een foto van de mosaic...

Image

Explorer bedankt :) met dit praatje over Brocéliande ben ik weer een beetje daar :wink:
D'Arzhur
ImageImage
D'Arzhur
OBOD Druid

Postby scopulus » 08 Feb 2008, 13:01

En jullie gaven me precies het gevoel alsof ik naar ginder moet gaan! Hoe mooi klinkt het daar.
Helaas ben ik nog geen trekker, en wil ik net dit gaan beginnen van zodra er centen vrijkomen voor deze "hobbie" , hehe

Alleszins: Carnac staat genoteerd...en het leuke is .. de naam staat mij niet onbekend, maar kan het dus niet thuisbrengen eh..

Groeten
Words, mere words, Vivid, clear and sometimes Cruel!!!
Yet ... they have a subtle magic in them.

'Oscar Wilde' The picture of Dorian Gray.
scopulus
OBOD Ovate

Postby hildegard » 02 Mar 2008, 22:55

Dag Allemaal,

Even voorstellen.
Ik ben Hildegard, Marjolein in gewoon nederlands!
Al jaren heks maar nu op het druidenpad beland.
Sinds enkele maanden in de ovatengraad waar ik waarschijnlijk wat langer over zal doen dan de bardengraad.
Mijn hobby`s zijn kruidengeneeskunde en psychologie.
Inmiddels ook mijn werk.
Ik ben tot nu toe nog erg onder de indruk van al het OBOD materiaal dat we maandelijks krijgen. Het blijft een bron van inspiratie.
En voor Torc: De inwijding in Groesbeek vorig jaar was prachtig!

groeten,
Hildegard.
hildegard

Postby Torc » 02 Mar 2008, 23:10

Fijn je hier te mogen verwelkomen Hildegard!
En ik vind het een eer dat ik ondertussen al een paar tientallen heb mogen verwelkomen in volgende graden via een inwijdingsrite, met veel plezier gedaan en bedankt voor het vertrouwen!
:)
Torc
OBOD Druid

Postby scopulus » 03 Mar 2008, 19:15

Welkom hildegard!

scopulus
OBOD Ovate

Postby katsu » 03 Mar 2008, 22:56

Welkom Hildegard
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Postby Lizzy » 05 Mar 2008, 21:00

Ook van mij hier een hartelijk welkom :hiya:

:hug: Lizzy
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby AwishOFpeace » 06 Mar 2008, 15:07

Hoi Marjolein,

Mag ik jou een warm welkom geven en veel succes met je ovatengraad veel inspiratie, genezing, vriendschap, liefde en vreugde in vrede voor jou en alles om je heen.

Zegeningen van het leven voor jou.

Edwin,
doei.

p.s: Heb bijna mijn bardrondje beeindigd, en zie al uit naar de ovatengraad, wat voor een wonder zal daar uit ons komen!
Misschien tot bij de ovaat in ons en erbuiten!
:trisk: :greenpeace:

ImageImage OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING

Peace, healing and love
is there always for all life
of the whole world of
Mother Earth and Father Sky or Cosmos,
because of that, I call myself a universal druid of life
through, in and with
love, healing and peace,
my friend.

My own website:
http://www.vredeswens.nl

OBOD-gallery:
http://www.xs4all.nl/%7Ecearcall/obod-g ... es-nl.html

:smgrove: :rainbow: :fairies:
AwishOFpeace
OBOD Ovate

Postby bellinus » 06 Jul 2008, 14:31

Hallo iedereen

Mijn naam is Bellinus bouwjaar 1961 geboren ergens in Nederland
Na wat omzwervingen terecht gekomen in Bergen op Zoom
Getrouwd met mijn muze Bea welke al een zoon had, ben dus een aangenomen vader, schoonvader en opa van een kleindochter.
Ben een steenbok welke niet houdt van vliegen en bergen(ja hoe verzin je het)
mijn religie: is een natuurreligie.
mijn hobby's zijn: de natuur, muziek luisteren en tracht folkgitaar te leren spelen,
Ga helemaal op in: spiritualiteit, druidry, en ons healing praktijkje
Bewonder: Bea, mijn hond, mijn kleindochter, hen welke zonder kapsones de mooiste dingen voor elkaar krijgen
Wat ik wil worden als ik groot ben: een druide welke zich verdienstelijk kan maken voor alles wat leeft en onze planeet
muziek voorkeur: gaelic muziek, klasiek, blues, rolling stones en santana (tja de strijd tussen hart en verstand heh)
Wens: geen geld voor wapens maar voor bestrijding aids, honger, armoede en natuurbescherming
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Postby Donagh MacBran » 07 Jul 2008, 08:19

Hi,

Ik heb weer eens een hoop niewelingen gemist :) dus bij deze ook namens mij een heel hartelijk welkom :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: en vooral bij :warm: met :gulp: of :mead:
Kind Regards,

Donagh MacBran
ImageImageImage Image
Druid Donagh
Donagh MacBran
OBOD Druid

Postby scopulus » 07 Jul 2008, 08:58

Welkom terug Bellinus,

Santana is goed man! Dit weekend heb ik er ook een leuke jazz en blues uitgangsavond van gemaakt ;) Twas dan wel meer jazzy , dan blues haha.

Gegroet en blessings!

scopulus
OBOD Ovate

Postby bellinus » 07 Jul 2008, 18:27

scopulus wrote:Welkom terug Bellinus,

Santana is goed man! Dit weekend heb ik er ook een leuke jazz en blues uitgangsavond van gemaakt ;) Twas dan wel meer jazzy , dan blues haha.

Gegroet en blessings!

in uw aanhef zegt u welkom terug.
mag hieruit concluderen dat er dus nog een naamgenoot bekend is op dit forum, daar ik hier zelf nog nooit ben geweest.
lijkt me wel leuk een naamgenoot grin
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Postby AwishOFpeace » 20 Jul 2008, 14:27

He Bellinus,

Ja, de vorige maanden is het heerlijk vertoeven op het forum er flink bij in geschoten :-(

(jij weet nu waarom, nog bedankt voor jouw fijne woorden voor de website )

Om eerlijk te zijn had ik jouw voorgesteld zijn hier in het forum al menige tijd geleden gezien, maar ja
mijn levenswerk had even veel tijd nodig.

Nu kom ik weer terug in mijn eigen vaargeul des levens, :)
en zie ook weer met vreugde jullie mede-obodies, :hug:
ik heb het gemis :shake:

Nu verder :yay:

Mag ik jouw welkom heten! Beste!

Mag ik jou veel vreugde, wijsheid en genezing wensen in dit leven van weder-muze zijn van Bea en aangenomen vader, schoonvader en opa van een kleindochter en druide-zijn :old: met muziek en goede doelen.

Doei,
Edwin
:trisk: :greenpeace:

ImageImage OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING

Peace, healing and love
is there always for all life
of the whole world of
Mother Earth and Father Sky or Cosmos,
because of that, I call myself a universal druid of life
through, in and with
love, healing and peace,
my friend.

My own website:
http://www.vredeswens.nl

OBOD-gallery:
http://www.xs4all.nl/%7Ecearcall/obod-g ... es-nl.html

:smgrove: :rainbow: :fairies:
AwishOFpeace
OBOD Ovate

Postby Coriiander » 27 Jul 2008, 02:48

Gegroet allen,

Een aantal jaren geleden, zo omstreeks 2004, ben ik in aanraking gekomen met het druïdisme. Dit naar aanleiding van een hele reeks gebeurtenissen en ervaringen in mijn leven. Sterker eigenlijk: ik kwam in aanraking met spiritualiteit, natuur, dichtkunst etc. Het is me altijd blijven verwonderen hoe in tijden van nood er altijd wel weer een oplossing blijkt te komen. Mijn wijlen moeder hield me dit steeds voor; en gelijk had ze!. Een oplossing in de zin van een oplossing voor een probleem, of iets om bepaalde tijden 'simpelweg' mee te overbruggen. De wereld die voor me opende heeft me veel kracht en levenszin gegeven destijds. Het e.e.a. staat hierover beschreven in "Poort der Dromen", gepubliceerd in Nemeton 4, 2005 (blz. 7-14). >> LINK <<

Sommigen van jullie, zoals bijv. Katsu, Torc en Lizzy, kennen me misschien nog wel: Coriiander. Wonende te Geleen, momenteel 30 jaar. Hoewel ik hier al sinds 2004 sta geregistreerd heb ik mezelf nog niet voorgesteld in dit topic. Ben hier al jaren niet meer geweest zelfs! Zo rond 2004~2005 ben ik redelijk veel in contact geweest met sommigen van jullie, 1 ASG-meeting bijgewoond, ook wat werken gepubliceerd in Dryade/Nemeton. Zie bijv. Lugnassadh verslag in een der Nemetons (ook hier op forum te vinden).

Vreemd is dat: hoewel het hierboven beschrevene me zoveel mooie en nieuwe dingen bood, is het langzaamaan vervaagd. Althans: ik heb mezelf er van afgesloten. Mede door nieuwe gebeurtenissen in het leven, waardoor er gewoonweg geen tijd was met zulke dingen bezig te zijn. Het was pas recent dat ik ineens weer het sterke gevoel van vroeger terug kreeg. Een gevoel welk ik niet kan omschrijven.

Wat is dit gevoel, dat ik nog steeds / alweer heb, dat je constant heen en weer reist tussen 'werelden'?! Ik kan geen rust vinden. De ene periode ben ik volop met niks bezig, de andere volop met schrijven, de andere volop met muziek maken, de andere volop met natuur... Het is nooit een combinatie, maar altijd één ding. En iedere periode wordt gevolgd door een depressie (diagnose: dysthyme stoornis). Zodra de depressie voorbij is volgen er wat normale dagen, gevolgd door een periode met gerichte bezigheid/interesse in een bepaald iets (steeds wisselend tussen dezelfde dingen).

En nu, na al die jaren, heb ik het zelfde gevoel als in 2004. De tijd dat ik dingen meemaakte waardoor ik uiteindelijk bij Druïdisme terecht kwam. History repeats. Ik ga me niet schuldig voelen dat ik kom en ga, maar het is wel irritant. Eerst maak je contacten, die verlies je, dan maak je weer nieuwe contacten om weer te verliezen. Etc. Ik hoop dan ook dat sommigen van jullie me nog kennen.

Ik ben niet veel veranderd t.o.v. vroeger. Ik was toen op zoek naar iets, maar ik wist niet wat ik zocht. Zo is het nog steeds. Ik heb het nooit geweten; echt nooit. Overal kom ik schoonheid en geluk tegen, maar allemaal slechts tijdelijk. Telkens onderbroken door perioden van depressies. Het is een doolhof. Het enige wat ik wél weet is dat ik hier, in dit leven, iets nuttigs wil achterlaten waar de mensheid iets aan heeft.

Waar de mensheid iets aan heeft... het is moeilijk en depressing om op zoek te zijn naar zoiets. Zelf een aardig, sociaal, behulpzaam en begripvol mens proberen te wezen is een start, niet waar? Anderen niet tot last zijn, dat is een start. Wat moet je de mens geven?! Wat moet mijn leven waardevol maken voor anderen, voor de toekomst? Wanneer ik mezelf zulke vragen stel kom ik steeds uit bij dat ene werk waar ik al sinds 2001 aan werk: boekenreeks Dochter van de Maan. Misschien dat sommigen van jullie er nog wel het e.e.a. over kunnen herinneren. Wat is er nuttiger dan een stuk kennis, ervaring, geschiedenis en liefde over te dragen voor de nieuwe generaties? Op zodanige manier dat het inzichten opent en de onderliggende wijsheden onbewust worden opgenomen. Wat is er nuttiger? En moeilijker? Depressing! Maar we komen er wel :).

Ik ben na het overlijden van mijn moeder, wat al in 2004 speelde, verhuist. Het gaat ok met mij en ik woon naast een schitterend bos. Een heus bos op nog geen 3 minuten loopafstand. Er zijn kikkervijvers, heuvels, echt oude bomen; sommige van hen staan wel zeer mooi met al hun wortels zichtbaar door het zand. Het bos heet "Daniker". Een soort tweede thuis; ik hang er bijna dagelijks wel. Om te denken, te nietsen, te schrijven, te genieten of te mokken. En wanneer ik dan thuis kom wachten twee poezen op mij: Kayleigh en Benny - geboren op 07-07-2007. Afkomstig van mijn anam cara, Merian. Moge ook haar ziel rusten...

Een nogal vaag introductieverhaal; verwarrend wellicht. Alles is ook verwarrend, maar een ding BLIJFT me erdoor slepen - en dat is liefde en creativiteit. Ik ben van mening dat dit ook kernaspecten zijn binnen het druidisme. Dat verklaart wellicht waarom ik hier steeds terug kom. In vertrouwen nogwel.

Hoe is het met iedereen? Hoe gaat het met ASG, Nemeton, Dryade, en de tig andere initiatieven?

Oja, aangezien dit een introductie is zal ik ook nog even een foto plaatsen:
Image

An ghealach,
(moge het maanlicht jullie pad verlichten),

/|\ Coriiander /|\

p.s. In mijn post verwees ik naar Poort der Dromen; eigenlijk wel onderdeel van deze introductie.
Link nogmaals: http://www.amsterdamseedgroup.nl/nemeton4.pdf

Verder nog de volgende (nieuwe) link:
http://coriiander.an-ghealach.nl/cats/flupke.htm
(een apart verhaal over Flupke; mijn vorige poes; hoort ook wel deels bij deze introductie. Het lezen waard IMO. Dit verhaal bevat ook een van mijn eerste gedichten; waarop ik inmiddels (tot mijn verbazing) op internationaal vlak respect heb gekregen). Beschrijft het leven met een poes als hoofdpersoon.
Coriiander

PreviousNext

Return to Bij het Haardvuur