by Amras » 24 Mar 2007, 01:12
it kwam ik zelf tegen:
"Vos, leer me de kunst van onzichtbaarheid,
zodat ik kan leren observeren"
De Kracht van Vos is de Kracht van camouflage, onzichtbaarheid en vrouwelijke magie. Vos geeft je aanpassingsvermogens, observatietechnieken en snelheid in handelen.
Vossen leven in grenszones, ze laten zich zien bij dageraad en in de avondschemering, deze twee schemerperioden waar de magische wereld en de wereld elkaar kruisen. Hij leeft aan de rand van bossen of velden, opnieuw grensplaatsen. Vos kan ons helpen het Feeënrijk in te treden.
Vossen lopen erg snel en steeds op hetzelfde tempo, ze kunnen ook bomen inklimmen wat weer vermogens van andere dimensies te betreden weergeeft.
Ze hebben een heel scherp gehoor, hun oren zijn als mini antennes en kunnen het gepiep van een muis of 150m afstand oppikken. Deze kracht is verbonden met helderhorendheid, de gave om geesten te horen.
Vossen zijn kleurenblind maar zijn sterk in het onderscheiden van nuances in licht en duisternis, ze hebben een uitstekend oog voor bewegende voorwerpen.
Vossen zijn sierlijke en lichvoetige jagers, ze zijn geduldig, behendig en camoufleren zich, ze besturen hun prooi en wachten op het juiste moment om toe te slaan. Hij maakt soms ook gebruik van gekke capriolen , springt en rolt over de grond en zit zichzelf achterna, waardoor de prooi wordt gebiologeerd en dan bokkensprongend makend sluipt vos ongemerkt dichter en springt dan op zijn prooi.
Vos kan je leren camouflagetechnieken te gebruiken, in stilte te observeren. Vos leert je dat de meeste handelingen voorspelbaar zijn en je zo in staat zal stellen snel te handelen. Camouflage is de kunst van eenheid en brengt een krachtig medicijn als je snelle beslissingen moet nemen. Je kan jezelf even onzichtbaar maken zoals vos en observeren om te weten wat er komen gaat.
Interessant toch?
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates