Vos

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Vos

Postby Amras » 23 Mar 2007, 13:37

Hi, :hiya:
Ik probeer uit te vogelen waar de vos voor staat binnen druidry. Soms glipt er eentje mijn gedachten in als ik bezig ben met mijn ritueeltjes.
Weet iemand waar de vos voor staat?
thx :hug:
:fox:
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby scopulus » 23 Mar 2007, 14:05

helaas kan ik je op basis van de druidry niet veel zeggen. Waar het voor staat in shamanisme kan ik natuurlijk wel.
Zoals vossen lopen ze voet voor voet, wat aanduid dat ze beide energieeen onder controle hebben, en in balans hebben. Ik spreek hier over man en vrouw energie. Daarnaast houdt een vos zich wat op de achtergrond, onzichtbaar als het ware, wat je doet nadenken over het hoe jouw positie is in de maatschappij. Ik weet niet als je langharig bent of niet, maar indien ja, draag je haar eens inverschillende staarten. Daarmee zou je vb de vossenergie kunnen aanvoelen (volgens een boek) Zelf doe ik het ook, maar zelden, ik ga voor gemakzucht hierin. Dat is wat mijn kennis ivb vossen is. Ze zijn geniepig, onzichtbaar tot wanneer ze toeslaan, en in balans kortom. Het boek waar ik mijn informatie uit haal is Ted andrews animal speak. Een prachtig cadeau geweest van onze herr seele. (den tv komiek)

Groeten,
Words, mere words, Vivid, clear and sometimes Cruel!!!
Yet ... they have a subtle magic in them.

'Oscar Wilde' The picture of Dorian Gray.
scopulus
OBOD Ovate

Postby Lizzy » 23 Mar 2007, 15:35

En dit is wat het dierenorakel van de druïden erover zegt;

De Vos (Sionnach)
Image

De vos staat symbool voor diplomatie, slimheid en wildheid.

Sionnach is een fijngebouwd en sierlijk schepsel, een prachtig voorbeeld van natuurlijke schoonheid en harmonie. Als je met de kracht van Vos werkt, weet je wanneer je tevoorschijn moet komen om te laten zien dat je er bent, maar weet je ook wanneer het tijd is om stil te zijn en je eigen plan te trekken.
In de omgang kun je diplomatiek zijn en een van de attributen van Vos is 'kracht in overleg'. Als je werkt met vossenkracht, moet je ervoor oppassen dat je vaardigheid en diplomatie niet omslaan in valsheid en sluwheid, wat niet eenvoudig is. Als het talent om je mond te houden of als onzichtbare toeschouwer te zien hoe het drama zich ontplooit, niet wordt verzacht door wijsheid, kan het leiden tot medeplichtigheid en schuld.
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby scopulus » 23 Mar 2007, 16:15

zoals ik dacht komen er wel stukjes overeen met elkaar eh ;)
Die diplomatie, dat zou wel eens een goeie les voor mij ook zijn.
Words, mere words, Vivid, clear and sometimes Cruel!!!
Yet ... they have a subtle magic in them.

'Oscar Wilde' The picture of Dorian Gray.
scopulus
OBOD Ovate

Postby Amras » 24 Mar 2007, 01:12

it kwam ik zelf tegen:

"Vos, leer me de kunst van onzichtbaarheid,
zodat ik kan leren observeren"

De Kracht van Vos is de Kracht van camouflage, onzichtbaarheid en vrouwelijke magie. Vos geeft je aanpassingsvermogens, observatietechnieken en snelheid in handelen.

Vossen leven in grenszones, ze laten zich zien bij dageraad en in de avondschemering, deze twee schemerperioden waar de magische wereld en de wereld elkaar kruisen. Hij leeft aan de rand van bossen of velden, opnieuw grensplaatsen. Vos kan ons helpen het Feeënrijk in te treden.

Vossen lopen erg snel en steeds op hetzelfde tempo, ze kunnen ook bomen inklimmen wat weer vermogens van andere dimensies te betreden weergeeft.
Ze hebben een heel scherp gehoor, hun oren zijn als mini antennes en kunnen het gepiep van een muis of 150m afstand oppikken. Deze kracht is verbonden met helderhorendheid, de gave om geesten te horen.

Vossen zijn kleurenblind maar zijn sterk in het onderscheiden van nuances in licht en duisternis, ze hebben een uitstekend oog voor bewegende voorwerpen.

Vossen zijn sierlijke en lichvoetige jagers, ze zijn geduldig, behendig en camoufleren zich, ze besturen hun prooi en wachten op het juiste moment om toe te slaan. Hij maakt soms ook gebruik van gekke capriolen , springt en rolt over de grond en zit zichzelf achterna, waardoor de prooi wordt gebiologeerd en dan bokkensprongend makend sluipt vos ongemerkt dichter en springt dan op zijn prooi.

Vos kan je leren camouflagetechnieken te gebruiken, in stilte te observeren. Vos leert je dat de meeste handelingen voorspelbaar zijn en je zo in staat zal stellen snel te handelen. Camouflage is de kunst van eenheid en brengt een krachtig medicijn als je snelle beslissingen moet nemen. Je kan jezelf even onzichtbaar maken zoals vos en observeren om te weten wat er komen gaat.

Interessant toch?
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby Torc » 24 Mar 2007, 17:36

Zeker!  :)
Torc
OBOD Druid

Postby Gwenhwyfar » 22 Apr 2007, 16:20

O wat cool Amras.

Dan heb ik ook een vraagje. Wat waar staat de eekhoorn voor? Mijn filosofeermaatje vertelde mij dat de eekhoorn staat voor verzamelen. Aangezien zij voorkwam tijdens mijn initiatie zou het kunnen slaan op het verzamelen van kennis.

Wat is jullie idee?
Willen jullie meer info?
Of is dit meer een vraag voor in het Bardenforum?

Liefs
I started concentrating so hard on my vision that I lost sight.
~ Robin Green ~
Gwenhwyfar

Postby Amras » 11 May 2007, 02:44

:o
Noujaaaa... verscheen er gisternacht toch ook al eentje in mijn droom.
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby Mey » 11 May 2007, 20:28

Squirrel - The squirrel encourages you to develop the ability to plan ahead and to anticipate your future needs, to be prepared.

Squirrel - Symbol of Trust, Preparedness
The Squirrel is the sentinel of the home. He will watch each member of the family and warn them if there is a problem within the family.

The squirrel is energetic in its work and play, and always ensures the future is well prepared for. The squirrel is a symbol of trust and is one of the few animals that will eat out of a person's hand. Learn from the squirrel to establish trust where you find it lacking.

Totem Lesson: energy in work and play!
:curtsey: Peace, Love and Icecream
~ Mey ~ Kinky Tinky Winky ~

Random poster award 2007The Holy Helm of Randomness: :helm:
Great High Queen of Ramdom...ness and Cantelope squasher!

Image
Mey

Postby Gwenhwyfar » 12 May 2007, 15:46

Thank you so ever so much Mey,

Your info is very clear and it makes me go like “oh, of course”.
I can really work with that on so many levels.

:yay:
~ Robin Green ~
Gwenhwyfar

Postby Gwenhwyfar » 12 May 2007, 15:52

Woeps, nederlands heh?  :old:

Ontzettend bedankt may,

Je informatie is zo duidelijk en het zorgt ervoor dat ik zo van “ooh, 'tuurlijk” ga.
Hier kan ik echt me werken op zóveel niveaus.

:yay:
~ Robin Green ~
Gwenhwyfar

Return to Bij het Haardvuur