Volle maan (Blauwe maan)

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Volle maan (Blauwe maan)

Postby Ditalidas » 30 Jun 2007, 01:06

Net aangemeld en ik waag me al aan een nieuwe topic...

Ik ben even nieuwsgierig. Besteden jullie speciale aandacht aan de volle maan?

Morgen is er weer eentje en deze is een beetje bijzonder, omdat het de tweede volle maan van deze maand is. Ik ga zeker kaarsjes branden en stenen opladen, bovendien gaan we het nieuwe huis van een vriendin reinigen.

Ik kan het niet helpen, ik vind de volle maan altijd heel bijzonder... zeker als het ook nog eens een blauwe maan is.

Vriendelijke groet,
~ Dreaming is diving in the pools of your subconscious ~
Ditalidas

Postby nathalitanis » 30 Jun 2007, 10:22

Ik hou heel erg van de maan en kan uren naar haar staren. Ze beïnvloed me ook erg; ik ben drukker, kan slecht slapen, ben opgewekter met volle maan, en precies het tegenover gestelde, soms zelf depressief, met nieuwe maan en eerste kwartier. Daarnaast ben ik geboren op de dag van volle maan, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Een echt ritueel heb ik nog nooit gedaan omdat ik nogal een stuntel ben, maar ik ben van plan om dit keer mijn initiatie ritueel te gaan doen.

Heel veel succes met het reinigen en geniet van de maan!
nathalitanis

Postby Ditalidas » 01 Jul 2007, 13:54

thanx :D De reiniging is gisteren geslaagd, ik heb echt genoten... Helaas was de maan (zoals vaak op de dag van de volle maan zelf) achter wolke verborgen. Ze was wel zo vriendelijk zich heel even te laten zien.

Hoe is je initiatie gelukt?
Ditalidas

Postby nathalitanis » 03 Jul 2007, 14:14

hardstikke mooi dat het gelukt is! Ik heb toen ik net in mijn huis woonde ook een reiniging gedaan, met witte salie - heel mijn huis meurde een uur in de wind :) Ik was toen wel overtuigd dat het was gelukt; geen hond die er op dat moment in mijn huis wilde komen hoor, met zo'n walmlucht!   :grin:

ja, initiatie is goed verlopen, heel mooi en totaal niet wat ik verwacht had; het was haast een soort van shamanistisch gebeuren wat ik allemaal zag - ik had nooit gedacht dat het me zou lukken om mijn geest 'uit te zetten' en alleen te registreren wat ik zag, zonder iedere keer te twijfelen of ik het nou allemaal zat te fantaseren of niet.
Nathalie
nathalitanis

Postby Ditalidas » 03 Jul 2007, 14:26

hihi... heel herkenbaar die meur... we hebben de ramen maar wagenwijd open gezet om de rook weer te verdrijven.

Fijn dat je initiatie zo goed verlopen is. Zo ben je weer een stapje verder.
Ditalidas

Return to Bij het Haardvuur