zoek hulp ivb een virus probleem

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

zoek hulp ivb een virus probleem

Postby scopulus » 30 Jun 2007, 01:40

Hallo,

Hopelijk kan ik hier iemand vinden die mij kan helpen met het probleem, zou goed kunnen dat ik anders binnenkort internet vrij zal worden voor lange tijd. :(

Het volgende is gebeurd. Een vriendin heeft mij een link gegeven die ik moest bezien om een foto te raten. Ik, goedgelovige thomas die ik ben, wil deze keer een uitzondering maken en dus klik ik op de link. Helaas....
Sedert dien laden mijn paginas verkeerd op, emoticons, en alles met mogelijke afbeelding (dus ook vb post new topic knopke) staan gewoon weg niet meer afgebeeld.

Ik krijg het met AVG en zonealarm niet weg, weet ook niet 100% hoe het virus noemt, en ten einde raad vraag ik jullie hier om mogelijk advies.

Het virus heeft zeker de term photo in zich, en stond in mijn temporary internet files, helaas was dit reeds een duplicaat, wss om de scans te bedriegen.

Kan er mij iemand helpen hiermee, via een mogelijke link (als het zal werken) of een file die ik moet instaleren op de pc of zo?
Ik ben helaas geen computer held, kan amper overweg met het internet, dus enige vorm zou welkom zijn.

Mocht ik dit hier niet mogen posten, mijn oprechte excuses hiervoor.

Groeten,

(en nu zoeken naar post knopje)
Words, mere words, Vivid, clear and sometimes Cruel!!!
Yet ... they have a subtle magic in them.

'Oscar Wilde' The picture of Dorian Gray.
scopulus
OBOD Ovate

Postby katsu » 30 Jun 2007, 07:39

Ik denk dat ik dit virus wel ken; heb namelijk hetzelfde probleem gehad.
Het infecteerde meteen mijn Norton en ik kon geen MSN meer opstarten zonder dat het zichzelf ging verspreiden (gek genoeg werkte Trillian nog perfect.....)

Ik heb het uiteindelijk verwijderd met een programma dat 'Vundofix' heet; het virus bij mij was nl van de 'vundo' reeks. Je kan deze hier vinden, of je kan je pc terugzetten op een vorig herstelpunt (bij WindowsXP iig).

Succes
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Postby Mey » 01 Jul 2007, 20:30

Een vriend van me die informatica studeerd is 4 uur bezig geweest met mijn computer om het te fixen. Trojan horses zijn echt erg lastig van je computer af te krijgen.
:curtsey: Peace, Love and Icecream
~ Mey ~ Kinky Tinky Winky ~

Random poster award 2007The Holy Helm of Randomness: :helm:
Great High Queen of Ramdom...ness and Cantelope squasher!

Image
Mey

Postby Lizzy » 01 Jul 2007, 21:01

Housecall , altijd up-to-date, checkt je computer en haalt zeker 90% van de virussen er ook af! Succes!
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Return to Bij het Haardvuur