by nathalitanis » 27 Oct 2007, 10:25
Ik zit gelukkig in een groen gedeelte van Ridderkerk, en mijn balkon wordt regelmatig overgenomen door een vlaamse gaai, twee duiven (erg leuke vogels, maar na grondige observatie lijken ze niet al te snugger) en een kudde meesjes (zowel pimpel-, kool- als staartmeesjes, echt dotjes zijn dat).
Achter in de populieren wordt het nu minder druk, maar die waren bezet door honderden spreeuwen die allemaal tegelijkertijd hun zegje wilden doen, en vóór, precies in de drie bomen tussen mijn en mijn moeders huis zit de kauwtjes kolonie, die regelmatig worden opgejut door familie ekster. En dan heb ik het nog niet over de reigers die regelmatig een visje komen pikken (de reiger kolonie zit een paar honderd meter verder op in het Donkse Bos - een park wat bij een landhuis hoort). En nu ik dit zit te typen hoor ik luid meeuwgelach, en af en toe zeilt er een aalscholver door het luchtruim.
Nee, hier lijkt alles in orde te zijn. Er zijn juist meer vogelsoorten gekomen hier, zo lijkt het. Die kauwtjes overwinteren hier tegenwoordig in de bomen voor, er zijn een stel vurige meerkoeten bijgekomen die we vroeger niet hadden; maar, ik moet wel zeggen dat ik me niet kan herinneren voor het laatst een musje te hebben gezien, zo, in het 'wild'. Ik zie ze alleen nog maar bij de intratuin om de tafels hoppen, of in Blijdorp enzo...sja, de kleintjes delven het onderspit ben ik bang...
Nathalie