Ëven een vraag of hier interesse voor is. Het leek mij wel leuk, leerzaam en nuttig om meer mensen kennis te laten maken met Druïdry / Druiderij of gewoon Druïden.
Castlefest biedt stromingen zoals de onze, om binnen het concept Heidense Bende, de mogelijkheid om uitleg te geven over hun inhoud. Het is dus niet de bedoeling actief zieltjes / leden te werven, maar dat is ook niet echt de OBOD manier volgens mij. Personen die oprecht geinteresseerd zijn weten de juiste wegen toch wel te vinden, maar mogen wel in de juiste richting geholpen worden bij het zoeken. (zie ook de bijgevoegde email quote)
Het leek mij echter zonde om de kans niet aan te grijpen om iets te doen met onze stroming en zodoende heb ik dan ook een mailtje aan de organisatie van Castlefest gezonden. De onderstaande quote is een reactie op dat mailtje.
Ik heb geen idee, hoe ik / we dat invulling kunnen geven, maar zijn er meer mensen die interesse hebben om samen de druïden en de inhoud van onze "hobby" / stroming van Nederland / Belgie te promoten op Castlefest? De invulling, daar komen we dan met zijn allen wel weer uit.
Gaarne z.s.m. een reactie in deze thread, dan kan ik weer een reactie geven via de email.
Groeten Igor
Hallo Igor,
Rob van der Stelt heeft mij verzocht contact met jou op te nemen ivm jouw belangstelling om je als druide te presenteren op Castlefest.
Wij zijn Arwen & Aragorn van de haagse coven Imladris (wicca) en wij laten het publiek van Castlefest kennismaken met de natuurreligies, door middel van rituelen en workshops.
Daartoe nodigen wij ook altijd een aantal gasten uit van andere stromingen en maken we er met zijn allen een gezellige boel van, onder de vlag van "de Heidense Bende". Vorige jaren waren de groep van Torc en de Negen Werelden (Asatru), van de partij.
De Negen Werelden doen dit jaar weer mee. Het zou mooi zijn als er ook activiteiten door druiden worden verzorgd, dus als jij daarvoor belangstelling hebt ben je van harte uitgenodigd om contact met ons op te nemen, zodat we wat nader kennis kunnen maken en de mogelijkheden met elkaar kunnen bespreken.
Binnen de Heidense Bende is het nadrukkelijk NIET de bedoeling om actief te gaan werven voor leden/cursussen, dat gebeurt uitsluitend in de marge, op initiatief van belangstellenden.
Mocht je dat wel willen, dan kun je - in plaats van of naast deelname aan de Heidense Bende - simpelweg een marktkraam huren bij de Castlefestorganisatie, als standhouder.
Mocht je belangstelling hebben voor de heidense bende, wil je dan snel reageren? Wij moeten de aankondiging in het programmaboekje namelijk al binnen twee weken aanleveren.
Vriendelijke groet zover,
Arwen & Aragorn