bluestormwatcher wrote:Had eigenlijk een review over het plantenorakel van philip carr-gomm willen lezen, maar deze is er nog niet? Nu een simpele vraag; is deze aan te raden voor een bard-onderweg of niet?
Welke decks zouden jullie aanraden, ik heb er een aantal, maar zie door de bomen het gras niet meer(uitdrukking) weet niet of dit de juiste gezegde is, maar je snapt me wel.
Hoi,
Ik heb het plantenorakel dit weekend aangeschaft en er meteen een aantal korte workshops mee gevolgd tijdens het OBOD Dryade weekend. Wow! Liefde op het eerste gezicht. Het druide dierenorakel had ik al heel lang in mijn bezit en is altijd ook een van mijn favoriete decks geweest. Deze twee hebben een zelfde soort vormgeving/opzet, ze zijn even groot en ze vullen elkaar inhoudelijk aan.
Over het druidentarot was ik niet zo enthousiast, maar dat kwam misschien meer omdat ik al heel erg verknocht ben aan mijn Robin Wood tarot waar ik altijd heldere antwoorden van krijg. Ik had niet echt nóg een tarot nodig.
De vraag is misschien ook welke decks heb je al en voldoen die aan je behoefte? Heb je een bijzondere click met één van je decks of heb je het gevoel dat je iets mist. Soms moet je ook wat langer werken met een deck om het te gaan waarderen en los te komen van de standaard toegewezen betekenissen. Probeer te achterhalen wat je nodig hebt, echt nodig hebt bedoel ik - niet zoals je een studieboek koopt of een computer - maar om je te helpen jezelf en de wereld om je heen beter te begrijpen. Misschien kan een orakel je helpen, maar misschien is het ook iets heel anders op dit moment (naar buiten, creatief worden, mediteren, praten en ervaringen uitwisselen met anderen etc.)
Turtle