plantenorakel

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

plantenorakel

Postby bluestormwatcher » 07 Apr 2008, 00:10

Hoi allemaal,

Had eigenlijk een review over het plantenorakel van philip carr-gomm willen lezen, maar deze is er nog niet?

Nu een simpele vraag; is deze aan te raden voor een bard-onderweg of niet?

Welke decks zouden jullie aanraden, ik heb er een aantal, maar zie door de bomen het gras niet meer(uitdrukking) weet niet of dit de juiste gezegde is, maar je snapt me wel.

Met vriendelijke groet,

bluestormwatche :fence: :frustration:
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Re: plantenorakel

Postby Amras » 10 Apr 2008, 18:46

Uhhh ja lekker cliché weer: het deck dat het beste bij jou past... of dat het fijnste voelt.
Nou ja je begrijpt wat ik bedoel. :grin:
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby Nada » 12 Apr 2008, 13:40

Hoi,
Het lijkt me eigenlijk ook niet zo belangrijk om er veel te kennen. Als je pas begint raak je daardoor meer van de kaart :???: lijkt me. Pak degene die je het meest aanspreekt en leef daar een tijdje mee. Leer die helemaal kennen en er mee werken. Dan krijg je vanzelf het principe door en kan je met elk orakel werken wat je aantrekt.

Groetjes Nada
Nada

Postby Turtle » 04 Jun 2008, 19:57

bluestormwatcher wrote:Had eigenlijk een review over het plantenorakel van philip carr-gomm willen lezen, maar deze is er nog niet? Nu een simpele vraag; is deze aan te raden voor een bard-onderweg of niet?

Welke decks zouden jullie aanraden, ik heb er een aantal, maar zie door de bomen het gras niet meer(uitdrukking) weet niet of dit de juiste gezegde is, maar je snapt me wel.

Hoi,

Ik heb het plantenorakel dit weekend aangeschaft en er meteen een aantal korte workshops mee gevolgd tijdens het OBOD Dryade weekend. Wow! Liefde op het eerste gezicht. Het druide dierenorakel had ik al heel lang in mijn bezit en is altijd ook een van mijn favoriete decks geweest. Deze twee hebben een zelfde soort vormgeving/opzet, ze zijn even groot en ze vullen elkaar inhoudelijk aan.

Over het druidentarot was ik niet zo enthousiast, maar dat kwam misschien meer omdat ik al heel erg verknocht ben aan mijn Robin Wood tarot waar ik altijd heldere antwoorden van krijg. Ik had niet echt nóg een tarot nodig.

De vraag is misschien ook welke decks heb je al en voldoen die aan je behoefte? Heb je een bijzondere click met één van je decks of heb je het gevoel dat je iets mist. Soms moet je ook wat langer werken met een deck om het te gaan waarderen en los te komen van de standaard toegewezen betekenissen. Probeer te achterhalen wat je nodig hebt, echt nodig hebt bedoel ik - niet zoals je een studieboek koopt of een computer - maar om je te helpen jezelf en de wereld om je heen beter te begrijpen. Misschien kan een orakel je helpen, maar misschien is het ook iets heel anders op dit moment (naar buiten, creatief worden, mediteren, praten en ervaringen uitwisselen met anderen etc.)

Turtle
Turtle

Location: Here and there and everywhere - fancy coming along?

Return to Bij het Haardvuur