hazelaar

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

hazelaar

Postby bellinus » 04 Jul 2008, 20:41

vrienden,

Daar ik CF(taaislijmziekte of muco) heb, zijn mijn luchtwegen een aandachtspunt in het dagelijkse leven, zonder dat dit overigens het normale leven beinvloed.
Nu is antibiotica toegediend krijgen en in het ziekenhuis liggen een terugkerend gegeven.
Daar mijn vrouw haar studie heeft volbracht tot fytotherapeut (planten geneeskunde) kwam dit haar goed uit(voor zover....)
We besloten -als examenproject- ons eens te gaan storten in de plantaardige medicijnen.
We kwamen uit op een tinctuur van de Hazelaar, deze plant zijn jonge scheuten geeft de elasticiteit terug aan het longweefsel.
Dat is mooi want bij mijn longen kun je de vergelijk trekken met COPD
Nu gebruik ik sinds kort driemaal daags dertig druppels van dit middel, en waarempel er gebeurt iets wat erg vreemd is te noemen.
ik lig in het ziekenhuis maar herstel veel sneller dan gebruikelijk, men is werkelijk verbaasd(de heren medici)
De zogenaamde ontstekingsgetallen dalen heel, de longfunctie is terug op het peil van lang voor deze ontsteking, mijn gewicht neemt daardoor sneller toe.
en wonder boven wonder is er een kwab van mijn luchtwegen weer opengegaan die echt dicht zat gegroeid met bindweefsel en dergelijke rotzooi.
Nu zegt mijn longarts ik volg dit goed en wil eens kijken een tijdje met en een tijdje zonder.
Want op die manier kan ik misschien een vergoeding regelen voor het gebruik hiervan en zou er eventueel verder mee kunnen worden geexperimenteerd......... Dus het belangrijkste is de erkenning en aandacht.
Jammer dat we er niet eerder toe werden geroepen hiermee te starten had misschien..........maar ach nu is de aandacht misschien wel groter voor de levensboom.
De hazelaar ooit groeide hij spontaan in mijn tuin, nochthans is het de naam van onze seedgroep(Avellana latijns) en straks misschien wel een bron van herstel.
Zo is het dus echt de levensboom te noemen.
met de zegening van de hazelaar
Bellinus/|\
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Re: hazelaar

Postby Nada » 06 Sep 2008, 11:21

Bedankt dat je dit hebt gedeeld. Ik klikte eigenlijk heel 'per ongeluk' je berichtje aan. Mijn man heeft ook chronische astma en COPD. Maak je de tinctuur zelf of haal je het ergens vandaan?

Groetjes Nada
Nada

Re: hazelaar

Postby bellinus » 07 Sep 2008, 20:37

hallo,

De bedoelde tinctuur komt bij ons via de "groot"handel, daar wij "nog" geen gelegenheid hebben tot het zelf bereiden.
enals je vraagt helpt het? nou ik heb wat fibrose in de longen ze zijn ietwat versteend kun je zeggen.
ik hoor de laatste tijd wat kraken in de linkerlong. Dit is nieuw en is pas sinds het gebruik van de tinctuur
Ik herstel wel sneller van een infectie en dat is ook al winst.
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Return to Bij het Haardvuur