oefening light body??

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

oefening light body??

Postby bluestormwatcher » 07 Jan 2009, 23:49

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje;

In de oefeningen van de bardengraad ben ik de oefening van de light body tegengekomen. Die oefen ik zo nu en dan.

- Mijn vraag is nu het volgende ik ben tijdens het surfen de cursus 'awakening your lightbody' tegengekomen. Heeft deze cursus nu te maken met de oefening light body?
Is het een vervolg of een aanvulling hierop?

Wie kan mij wat meer over de achtergrond van deze oefening vertellen? Uit welke stroming of geloof deze oorspronkelijk is? Of wie het ontwikkeld heeft?

Mij is het niet duidelijk, vandaar deze vragen.

Met een zwierige groet,

bluestormwatcher :) :late:
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Re: oefening light body??

Postby Saille-Panthera » 11 Jan 2009, 14:38

Hoi Bluestormwatcher,
uit welke stroming het oorspronkelijk komt en wie de lightbody oorspronkelijk heeft bedacht, daar kan ik je geen antwoord op geven, want daar heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept. Wat ik wel weet is dat het een oefening is die je bij heel veel tradities tegenkomt, als je leest in het barden gedeelte van de site zal je ongetwijfeld ook de versie van Donata tegenkomen, die niet bij de voeten begint, maar bij het hoofd en dan naar beneden werkt in plaats van andersom. Je komt oefeningen met het/een lichtlichaam tegen waarbij het licht uit jezelf komt, uit de aarde, uit de zon, het universum, etc. Ik denk dat het een universeel gegeven is, dat we allemaal een lichtlichaam hebben en dat het daarom bij zo veel tradities en systemen gebruikt wordt. Voordeel daarvan is dat je kan kijken welke versie jou het beste ligt :-D
:hug:
Saille
Image Image Image Image

'All we have to do is preserve our personality, to live our own life, to be captain of our own ship, and all will be well' (Dr. E. Bach)
Saille-Panthera
OBOD Bard

Postby bluestormwatcher » 12 Jan 2009, 22:22

Hoi Saille-Panthera,

Waar kan ik die versie van de oefening van de light body vinden van Donata?

Nu ben ik verder aan het zoeken geweest en het is mij niet duidelijk waar het nu vandaan komt. Echter oefeningen waar een lichtlichaam voorkomt en chakra's vind in vele stromingen. Dus is er een naamloze slimmerd geweest die dit hiervan gebrouwen heeft.

Echter de cursus awakening your light body, vanwaar mijn vraag en verwarring komt is in de VS ontwikkeld door Duane Packer en Sanaya Roman en hun gidsen Daben en Orin.
Zodra ik weer wat ruimte met boeken heb ga ik eens kijken wat ik over deze auteurs kan vinden. Het zal teminste wel aansluiten op de oefening.

Met een zwierige groet,

Bluestormwatcher :peace: :bye:
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Postby katsu » 13 Jan 2009, 19:44

Hoi bluestormwatcher,

je vindt die post in het OBOD-only deel van het forum. Echter heb je hier nog geen toegang toe. Om toegang te krijgen:

For members working with the Dutch course:

Om toegang te krijgen to het members-only deel van het forum, moet je lid zijn van de OBOD en geregistreed zijn als lid op het forum. E-mail/PM de gatekeeper van de graad waarin je werkt de volgende informatie:

1. Je forumnaam
2. Naam en adres zoals deze bij de OBOD bekend zijn
3. De graad waarin je nu werkt
4. Citaat van een gwersi van je huidige graad (verschilt per graad)

Barden
Gatekeeper: kat Lady
Citeer aub de eerste zin van de eerste paragraaf op pagina 55, gwersi 3. Nieuwe Barden dienen de eerste volledige mailing (4 delige mailing), of de cd met de eerste 4 gwersi hebben ontvangen. Het introductiepakket is niet voldoende.

Let op: je hoeft niet gwersi 1 en 2 volledig te hebben doorlopen om toegang te vragen to het leden-deel; je kan gewoon het derde boekje openen en de eerste zin citeren.

Groeten,
katsu
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Return to Bij het Haardvuur