In het centrum van Glastonbury staat inderdaad die oude abbey, waarvan met zegt dat de fundamenten van een van de kerken op die van de eerste kerk staan die gesticht zou zijn door Joseph of Arimathea...de doornstruik die daar groeit zou ook een afstammeling zijn van de doornstruik die daar groeide toen hij zijn staf in de aarde stak
En Arthur en Guinevere zouden er begraven hebben gelegen, maar als ik me goed herinner hadden de monniken dat verzonnen om het middeleeuws toerisme te stimuleren
Ik vond de ruines van de Abbey indrukwekkend, maar ik had er niet zoveel gevoel bij...vond ze een beetje protserig, maar da's mijn invulling. Ik aanbid god/godin liever in de natuur!
De Chalice Well Garden daarentegen, en de Tor vond ik heel indrukwekkend, qua energie maar ook qua natuurschoon. Echt de moeite waard om 's ochtends of 's avodns naartoe te gaan, als de 'toeristen' weg zijn en je je lekker af kan stemmen op de sfeer...

Ik heb daar een paar hele mooie ervaringen gehad, die nog veel later doorwerkten in m'n dromen
Tja en Stonehenge natuurlijk, geweldig...ik ben benieuwd naar je belevenissen!
PS het barst echt van de goede Engelse sites over Glastonbury en het gebied, even googlen en de info vliegt je om de oren!
Groetjes, Wendy
PS een fotootje van de Chalice Well, een oeroude bron die uitkomt in de Chalice Well Garden en bijzonder ijzerhoudend water geeft: