Dryade Kampeerweekeinde 5-7 juni

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Dryade Kampeerweekeinde 5-7 juni

Postby Melkboer » 30 May 2010, 12:47

Hi OBODies,

Wie gaat er allemaal naar het kampeerweekeinde? Ik in ieder geval met mijn twee dochters (en misschien de rest van het gezin?).

Ik ben nog op zoek naar iemand met een internetdongle voor de laptop, zodat we verbinding kunnen maken met de thuisblijvers.

Ik hoor het graag,

Henk
Image
Melkboer
OBOD Ovate

Re: Dryade Kampeerweekeinde 5-7 juni

Postby Explorer » 30 May 2010, 13:07

Wij komen ook.
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby Night Owl » 30 May 2010, 22:07

Hoi Henk en anderen,

Ik kom ook (alleen); de 3 mannen blijven dus thuis. :)
Graag tot vrijdag!

BB,
Night Owl
"Don't be afraid to give a piece of yourself; it will grow back on again completely..."
Night Owl

Postby bluestormwatcher » 09 Jun 2010, 21:09

Hoi Mensen,

Ben er zelf niet geweest, maar heb gehoord dat de organisatie slecht georganiseerd is en
dat de nadruk ligt op mensen met jonge kinderen. :x
Dit staat mij als vrouw zonder kinderen erg tegen en maakt dat ik me wel twee keer bedenk voordat ik echt zelf kom.
Weet je, als ik al kom kom ik om wat te leren, zit ik niet te wachten op een veredelde kindercreche.

Hoe zit dit? :cry:

Groeten Bluestormwatcher
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Postby Explorer » 10 Jun 2010, 08:00

bluestormwatcher wrote:Hoi Mensen,

Ben er zelf niet geweest, maar heb gehoord dat de organisatie slecht georganiseerd is en
dat de nadruk ligt op mensen met jonge kinderen. :x
Dit staat mij als vrouw zonder kinderen erg tegen en maakt dat ik me wel twee keer bedenk voordat ik echt zelf kom.
Weet je, als ik al kom kom ik om wat te leren, zit ik niet te wachten op een veredelde kindercreche.

Hoe zit dit? :cry:

Groeten Bluestormwatcher

Daar kan ik kort over zijn... totale onzin. Van wie heb je dat gehoord als ik vragen mag? (pm me even).

Als dit een veredelde kinderchreche zou zijn dan zou ik de eerste zijn die weg zou vluchten. Het is wel zo dat hier aanhang mee mag, dus er komen ook gezinnetjes. Er waren nu iets van 80 volwassenen en 20 kinderen. Maar ik heb geen last van die kinderen gehad (terwijl ik redelijk snel allergisch ben voor kinderen). Ze werden beziggehouden met hun eigen programma, terwijl de volwassenen rustig hun eigen ding konden doen.
Het is ook best een groot terrein, en het is ook een beetje soort-zoekt-soort.

Vorig jaar was het wat rommelig omdat bijna niemand zich geroepen voelde om ergens op tijd te komen, maar ditmaal was dat stukken beter en liep de planning niet uit de hand. De organisate wordt gedragen door zachtaardige mensen. Dat is niet altijd goed voor de discipline, maar de afwezigheid van botsende ego's was een verademing. Ze hebben daarin een aardig evenwicht gevonden nu.

Wat voor mij een enorm pluspunt is is de prijs. Het reguliere OBOD weekend konden en wilden wij gewoon niet meer betalen. Ruim 200 euro per persoon (en wij zijn met z'n tweeen) om een weekend met mede-druiden door te brengen is eigenlijk gewoon te gek voor woorden. Dryade is nog betaalbaar, ook omdat je de optie hebt om wel of niet self-catering te zijn. Maar het is vooral het gevoel van 'tribe' dat er heerst dat mooi is. Ditmaal was het erg internationaal, met aardig wat duitsers en belgen, en een paar engelsen.

Het lijkt alsof er zich iets nieuws begint af te tekenen in Nederlands druidenland, een andere energie, jonger en groener ofzo. Dat viel me vorige keer ook al op. Maar misschien komt dat ook wel gewoon omdat dit vooral de kampeerders zijn, de "bosdruiden" en niet de "stadsdruiden". Vorig jaar was er nog een hele delegatie "stadsdruiden" die nogal ongelukkig leken zonder hun 4-sterren faciliteiten en af en toe het bos uitvluchtten naar de dichtsbijzijnste 'beschaving' om pizza te halen en om te gaan stappen hahaha. Maar dat filtert vanzelf uit op den duur, en dit jaar was de sfeer dan ook wat wilder, natuurlijker en.. tsja... druidischer. Ik heb genoten in ieder geval.
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby bluestormwatcher » 10 Jun 2010, 09:15

Hoi Explorer,

De reguliere prijs van zo'n weekend is ook voor mij aan de dure kant geworden. Ik heb geen hekel of zo aan kinderen.
Maar ik vind wel dat er structuur heeft te zijn en dat er rekening gehouden mag worden met het feit dat er ook mensen kunnen komen zonder kinderen.
Dat er workshops en zo worden aangeboden om er iets van te leren en niet dat je wordt overschreeuwt door kinderen.

Groeten Bluestormwatcher
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Return to Bij het Haardvuur