Druïdisme en wijsgerige exploraties

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Druïdisme en wijsgerige exploraties

Postby Dael » 02 Oct 2011, 13:31

Geachte lezers; recent ben ik geïnteresseerd geraakt in het Druïdisme omdat het veel overeenkomsten lijkt te vertonen met de filosofie waaraan ik enkele jaren gewerkt heb en nog werk. Centraal in die gedachtegang staat een zo radicaal mogelijke eenheid met de natuur; een kernthema van het Druïdisme. Filosofie is daarnaast een discipline die sterk op het verstand gericht is, het intuïtieve leven wordt, meestal in professionele zin, volledig genegeerd. Ik denk daarom dat het Druïdisme een mooie aanvulling kan zijn, alsmede dat de filosofie waaraan ik werk mooie inzichten kan opleveren voor het Druïdisme. Daarom ben ik opzoek naar mensen met kennis van het Druïdisme om eens van gedachten te wisselen en er meer over te weten te komen. Bij voorbaat dank.

Stuur maar 'n P emmetje als je geïnteresseerd bent. Ik ben student, man en woon in België.
Dael

Re: Druïdisme en wijsgerige exploraties

Postby roland » 07 Oct 2011, 18:49

Dag Dael,

Welkom bij de Order en moge het een weg zijn vol inspiratie, je kan al wat informatie vinden op deze site. Ook zijn er seedgroups die op regelmatige basis een bijeenkomst doen met de seizoenvieringen dit meestal in Oostende. Indien je intresse heb kan je info vinden op http://www.facebook.com/home.php#!/grou ... 765951841/ en ben er zeker ervan dat er nog mensen zijn die jou kunnen helpen met jou zoektocht in Druïdisme.

Misschien tot de volgende keer.
Blessings by the Oak Tree

Roland

A long time ago and a short time ago. In a place both near and far away.
roland
OBOD Ovate

Return to Bij het Haardvuur