Vertoevend in de cirkel van brandende kaarsen,
op elke windrichting een kaarsje van afgevend licht, energie en genezing.
Op elke windrichting tevens een boeddha-beeldje gevend uitstralende vrede
naar zuid, west, noord en oost dat vrede mag zijn en komen waar ook ter wereld
op alle plaatsen ook alsjeblieft waar het nog ondenkbaar is.
In deze cirkel de maan nog vol van 3 avonden eerder
zo mooi schijnend dat pure vrouwelijke licht naar mijn mannelijk-zijn
zo mijn kamer in schijnend ondergedompeld in dit maanlicht.
Mijn altaar als dank aan die 4 windrichtingen, 4 natuurelementen als vuur, water, aarde en
lucht in het grote natuurelement ruimte als in de ether. Het middelpunt daar waar het
leven samenkomt van alle richtingen van de wind en alle elementen van de natuur samen
de 5 bouwstenen zijn die het leven maken, zo stil in het licht van vrouwe maan.
Als dankbetoon op mijn natuuraltaar in een vaasje wat bloemen en een lange veer,
op een klein schoteltje wat zaden, eikels, blaadjes van bomen, bloemhoofdjes en 2 veren
als x-kruis als symbool voor genezing en samen wederzijdsheid alles in het leven op, door
met elkaar, met een brandend wierookstokje ervoor mirre geurend zo door mijn kamer.
Van achteren op het altaartafeltje rechts Moeder Aarde en links de maangodin twee
beelden als symbolen eentje voor waar wij uit voort komen en tweetje voor waar wij
subtiele kracht van krijgen.
Plots krijg ik inzicht dat die zijstraat van teveel verlangens naar vrouwelijk wederzijds
intimiteit een doodlopende is dat leidt naar verkwisting van mijn eigen energie, maar een
werkelijkheid is in me die energie toevoegt. Want het visioen uit mijn eerste trancereis * is uitgekomen of was het een droom? Vrouwe lief traditional Tyrza zal het weten of het
echt werkelijkheid is geworden!
Ik ben meer als alleen die zijstraat van menselijke verlangens naar een-zijn. Want ik ben
ook de zijstraten muziek luisteren met of zonder beelden, lezen van interessante
inspirerende boeken, films kijken, mediterende momenten van rust of energie, zon
genieten voor de warmte en de kracht in zomer en winter en wat leuke en fijne gesprekken
voeren en bezoekjes krijgen dan ben ik pas zoals die volle maan puur mezelf bij jou en
ieder op mijn grote reis door het leven van zijstraten en hoofdwegen.
Ssstt! Doe je ogen dicht en voel de cirkel van licht, energie en genezing.
Zeg, ik dank aan de kaarsen en dank aan de manevrouw voor dit licht, energie en genezing
van volle inzicht.
In de cirkel van licht, energie en genezing
november 2011
Edwin Vanmontfort
* zie gedicht ´Tantra´gepost in oktober 2009 in het subforum Bij de haard

OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING