Dag allemaal,
Ik wil me graag voorstellen.
Ik ben Jacqueline en ik ben 53 jaar.
Het woord Druide was mij niet onbekend. Ik denk dan het eerst aan de verhalen van Koning Arthur en Merlin. Ook Bard en Ovaat ken ik.
Dat er een mogelijkheid bestaat om zelf Bard te worden, wist ik niet. Ik leerde van het bestaan van OBOD dankzij een coach.
Wat ik las op de website en in de introductie qwers, sprak mij heel erg aan. Een intens gevoel van blijheid borrelde op. Ook veel herkenning. Daarom heb ik besloten om de Barden opleiding te gaan volgen.
Ik realiseer me dat ik graag in de natuur ben en dat de natuur iets met me doet. Ik kan er mezelf zijn. Vind er bezieling en voel me gekoesterd. Het is een plek van rust en liefde voor me, want ik vind het nl. moeilijk om me goed staande te houden in deze materialistische harde wereld.
Ik denk dat ik bij OBOD een pad heb gevonden dat me daar brengt waar ik eigenlijk al heel lang wilde zijn.
Hoe het pad er voor mij uitziet, weet ik nog niet zo goed.
Ik heb echter een probleem. Ik woon nl. in een appartement waar ik me niet gelukkig voel. Ik heb geen tuin. Ik weet dus niet hoe en waar ik mijn initiatie ceremonie kan uitvoeren. Ook heb ik niet echt een plek in mijn huis waar ik rust vind om te mediteren (heilige circel). Misschien kan iemand mij daar in adviseren.
Ook zou ik heel graag naar een Seed group willen gaan. Ik wil graag leren en ervaren. Ook van en met andere mensen.
Ik heb me opgegeven voor het OBOD festival in september.
Hartelijke groeten,
Jacqueline

OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING