Voorstellen

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Voorstellen

Postby Jacoba » 28 Aug 2012, 14:09

Dag allemaal,

Ik wil me graag voorstellen.

Ik ben Jacqueline en ik ben 53 jaar.

Het woord Druide was mij niet onbekend. Ik denk dan het eerst aan de verhalen van Koning Arthur en Merlin. Ook Bard en Ovaat ken ik.

Dat er een mogelijkheid bestaat om zelf Bard te worden, wist ik niet. Ik leerde van het bestaan van OBOD dankzij een coach.

Wat ik las op de website en in de introductie qwers, sprak mij heel erg aan. Een intens gevoel van blijheid borrelde op. Ook veel herkenning. Daarom heb ik besloten om de Barden opleiding te gaan volgen.

Ik realiseer me dat ik graag in de natuur ben en dat de natuur iets met me doet. Ik kan er mezelf zijn. Vind er bezieling en voel me gekoesterd. Het is een plek van rust en liefde voor me, want ik vind het nl. moeilijk om me goed staande te houden in deze materialistische harde wereld.

Ik denk dat ik bij OBOD een pad heb gevonden dat me daar brengt waar ik eigenlijk al heel lang wilde zijn.

Hoe het pad er voor mij uitziet, weet ik nog niet zo goed.

Ik heb echter een probleem. Ik woon nl. in een appartement waar ik me niet gelukkig voel. Ik heb geen tuin. Ik weet dus niet hoe en waar ik mijn initiatie ceremonie kan uitvoeren. Ook heb ik niet echt een plek in mijn huis waar ik rust vind om te mediteren (heilige circel). Misschien kan iemand mij daar in adviseren.

Ook zou ik heel graag naar een Seed group willen gaan. Ik wil graag leren en ervaren. Ook van en met andere mensen.

Ik heb me opgegeven voor het OBOD festival in september.

Hartelijke groeten,
Jacqueline
Jacoba
OBOD Bard

Re: Voorstellen

Postby Taurus » 28 Aug 2012, 23:25

Jacoba wrote:Dag allemaal,

Ik wil me graag voorstellen.

Ik ben Jacqueline en ik ben 53 jaar.

Het woord Druide was mij niet onbekend. Ik denk dan het eerst aan de verhalen van Koning Arthur en Merlin. Ook Bard en Ovaat ken ik.

Dat er een mogelijkheid bestaat om zelf Bard te worden, wist ik niet. Ik leerde van het bestaan van OBOD dankzij een coach.

Wat ik las op de website en in de introductie qwers, sprak mij heel erg aan. Een intens gevoel van blijheid borrelde op. Ook veel herkenning. Daarom heb ik besloten om de Barden opleiding te gaan volgen.

Ik realiseer me dat ik graag in de natuur ben en dat de natuur iets met me doet. Ik kan er mezelf zijn. Vind er bezieling en voel me gekoesterd. Het is een plek van rust en liefde voor me, want ik vind het nl. moeilijk om me goed staande te houden in deze materialistische harde wereld.

Ik denk dat ik bij OBOD een pad heb gevonden dat me daar brengt waar ik eigenlijk al heel lang wilde zijn.

Hoe het pad er voor mij uitziet, weet ik nog niet zo goed.

Ik heb echter een probleem. Ik woon nl. in een appartement waar ik me niet gelukkig voel. Ik heb geen tuin. Ik weet dus niet hoe en waar ik mijn initiatie ceremonie kan uitvoeren. Ook heb ik niet echt een plek in mijn huis waar ik rust vind om te mediteren (heilige circel). Misschien kan iemand mij daar in adviseren.

Ook zou ik heel graag naar een Seed group willen gaan. Ik wil graag leren en ervaren. Ook van en met andere mensen.

Ik heb me opgegeven voor het OBOD festival in september.

Hartelijke groeten,
Jacqueline

Hoi Jacqueline,

Wat mooi dat je ook het pad der Druiden gevonden hebt. Wat je vragen betreffende de ceremonies zou ik je graag willen wijzen op de besloten Bardensite van Obod. De mentors helpen je graag om een goede plek te vinden. Als je kennnis wilt maken met onze Seedgroup in Epe, 'De Witte Raven' ben je van harte welkom. Opgericht voor met name beginnende barden die met de cursus begonnen zijn en behoefte hebben om andere medebarden te ontmoeten. Om ervaringen te delen, te wandelen en interessante activiteiten te ontwikkelen. Ook die informatie vind je op de besloten barden site. Mocht je geinteresseerd zijn dan kun je je emailadres doorgeven, dan wordt je op de hoogte gehouden van de iniatieven.

Een hartelijke groet,
Vanuit de Witte Raaf,
Taurus.
:awen:
Taurus
OBOD Bard

Postby Jacoba » 29 Aug 2012, 09:32

Hoi Taurus,

Dank je wel voor je welkomswoord. Fijn!

Ik ben niet zo bekend met schrijven op een forum, maar dat komt vanzelf.

Zou je me kunnen vertellen waar ik de besloten Bardensite van OBOD kan vinden. Ik weet nl. niet waar ik de site moet zoeken/vinden.

Ik woon in de buurt van Amsterdam, maar ik ben zeker geinteresseerd in jullie Seedgroup en wil er graag meer over weten.

Hartelijk groeten,
Jacqueline
Jacoba
OBOD Bard

Postby Taurus » 29 Aug 2012, 11:44

Jacoba wrote:Hoi Taurus,

Zou je me kunnen vertellen waar ik de besloten Bardensite van OBOD kan vinden. Ik weet nl. niet waar ik de site moet zoeken/vinden.

Ik woon in de buurt van Amsterdam, maar ik ben zeker geinteresseerd in jullie Seedgroup en wil er graag meer over weten.

Hartelijk groeten,
Jacqueline

Hallo Jacqueline,

Zodra je met de bardencursus begint, kun je ook toegang krijgen tot de besloten sites van Obod. Die zijn alleen toegankelijk voor de leden van Obod. Je krijgt dan een toegangscode toegezonden. Je moet die wel per email aanvragen.

Hartelijke Groet,
Taurus.
Taurus
OBOD Bard

Postby Lizzy » 15 Nov 2012, 12:12

Hallo Jacqueline en welkom! :hiya:

Je zit hier duidelijk al op het forum. Weet niet of het ondertussen je al gelukt is om ook op het Barden gedeelte te komen?
Dit is wat je moet doen om op het besloten gedeelte te komen hier, je kunt ook specifiek toegang vragen tot het Nederlandse Barden gedeelte als je daar interesse in hebt.

Jan Tetteroo en Karin Weij organiseren regelmatig vieringen en zitten niet in Amsterdam, maar wel meer in jouw buurt, daar ben je ook vast van harte welkom :)

2. Once your account is activated, send an e-mail to OBODforumaccess@druidry.org and provide the following information:
Your username on this board
Your real name (as registered with OBOD)
Your mailing address (as registered with OBOD)
If sharing gwersi with another member, that person's name and city
The OBOD grade forum to which you're requesting access (i.e., whichever you are currently studying—Bard, Ovate, or Druid)
A quote from a Gwers of your grade as specified below:

Bards: the first sentence of the first paragraph of the text on the first white page (p. 55) of Bardic Gwers 3. Note: you do not have to have completed Gwersi 1 and 2 before you ask for entrance to the members' areas; if you are new, just open the third booklet and copy the first sentence. If you are receiving the audio course only, quote the sentence spoken on Gwers 3, Track 1.

:hug: Lisa
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby Walda » 16 Nov 2012, 09:27

Hoi Jacqueline,

Welkom op het Pad. Drink het Pad met volle teugen en je zal de energiestroom door je hele lichaam voelen lopen.
Ik wens je veel Wijsheid, Kracht en Schoonheid toe.

Groetjes

Walda
Walda

Postby AwishOFpeace » 10 Jan 2013, 16:24

Dag Jacqueline/Jacoba, :shake:

Mag ik jou ook van harte welkom heten hier bij ons Dutch obodies,

Dat je reis door heen het leven een mooie mag zijn vol momenten van herkenning en thuiskomen, vreugde met je nieuw gevonden blijdschap/kracht/bezieling/energie/Liefde/rust, dat je altijd in wijsheid, Liefde, genezing en vrede mag leven.

Doei,
Edwin
:trisk: :greenpeace:

ImageImage OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING

Peace, healing and love
is there always for all life
of the whole world of
Mother Earth and Father Sky or Cosmos,
because of that, I call myself a universal druid of life
through, in and with
love, healing and peace,
my friend.

My own website:
http://www.vredeswens.nl

OBOD-gallery:
http://www.xs4all.nl/%7Ecearcall/obod-g ... es-nl.html

:smgrove: :rainbow: :fairies:
AwishOFpeace
OBOD Ovate

Postby Taurus » 10 Jan 2013, 19:23

Taurus wrote:
Jacoba wrote:Hoi Taurus,

Hartelijk groeten,
Jacqueline

Hallo Jacqueline,

Hoi Jaqueline,

Stuur even een mailtje naar: dewitteraven2012@gmail.com en ik stuur je dan de gevraagde informatie. Je bent van harte welkom bij de Seedgroup De Witte Raven.
Hartelijke groet vanuit het Ravennest,

Kees
Zodra je met de bardencursus begint, kun je ook toegang krijgen tot de besloten sites van Obod. Die zijn alleen toegankelijk voor de leden van Obod. Je krijgt dan een toegangscode toegezonden. Je moet die wel per email aanvragen.

Hartelijke Groet,
Taurus.
Taurus
OBOD Bard

Return to Bij het Haardvuur