Voorstellen

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Voorstellen

Postby Torc » 29 Sep 2006, 17:00

Hier kun je jezelf even voorstellen op de manier die jij zelf fijn vindt.
Last edited by Torc on 29 Sep 2006, 17:06, edited 1 time in total.
Torc
OBOD Druid

Postby Torc » 29 Sep 2006, 17:03

:warm:
Last edited by Torc on 08 Apr 2009, 16:27, edited 2 times in total.
Torc
OBOD Druid

Postby Lizzy » 29 Sep 2006, 22:33

Image

Naam: Lizzy
Geboortedatum: 17-04-1975 te Leiden
Hobby's: Natuur, cultuur, reizen, lezen, muziek, paardrijden
Religie: Natuurreligie

Wil je meer weten... vragen staat vrij!  :wink:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby katsu » 30 Sep 2006, 00:03

Image

Naam: Katsu
Geboren: Alban Elfed, bijna 30 jaar geleden.
Religie: Paganisme
Hobby's: Lezen, Natuur, Muziek
katsu
OBOD Druid

Postby Hennie » 30 Sep 2006, 09:17

Image

Hennie van Geel
03 november 1956 Eindhoven
Vooral geïnspireerd door Tibetaans Boeddhisme, met name Rigpa
Sinds een half jaar op het bardische pad  
Samenlevend / getrouwd sinds 1980
Hennie
OBOD Druid

Postby Mey » 30 Sep 2006, 11:34

Image

Mey, 27 jaar
Getrouwd en bijna mama
Doet verschrikkelijk lang over de Barden graad  :whistle:
Klimt graag in bomen (sorry Explorer, ja nogsteeds en ook met zo'n buik)
:curtsey: Peace, Love and Icecream
~ Mey ~ Kinky Tinky Winky ~

Random poster award 2007The Holy Helm of Randomness: :helm:
Great High Queen of Ramdom...ness and Cantelope squasher!

Image
Mey

Postby Torc » 30 Sep 2006, 11:49

Er is niets mis mee om je tijd te nemen voor een graad en als je dezelfde boom gaat huggen met je huidige buik krijg je langere armen :wink:
Torc
OBOD Druid

Postby Mey » 30 Sep 2006, 17:21

De boom op de foto staat halverwege de Triffels-heuvel in het Duitse Anweiler dus daar klim ik niet dagelijks in.
:curtsey: Peace, Love and Icecream
~ Mey ~ Kinky Tinky Winky ~

Random poster award 2007The Holy Helm of Randomness: :helm:
Great High Queen of Ramdom...ness and Cantelope squasher!

Image
Mey

Postby Dububrannos » 30 Sep 2006, 19:08

Naam?:
Dububrannos (eigenlijk Kris maar da klinkt niet zo goed :oops:)
Woonplaats?:
Ingelmunster, België
Geboren?:
Ja en wel op 08 mei 1970 in Dendermonde tijdens een verschrikkelijk onweer
Hobby's?:
Druïdisme, Keltische verhalen vertellen op festivals en feesten, uitleg geven over de Kelten en Druïden op scholen en bij verenigingen, lezen en aan computers prullen (volgorde afhankelijk van de windrichting) naast een waaier aan diverse activiteiten op de school van onze kindjes (alles waar ze geen andere onnozelaar voor vinden :grin: ), Soms jammer dat er geen 48 uur in één dag zitten ;)
Broers/zussen?:
Het experiment werd niet voor herhaling vatbaar geacht, neen dus
Heb je verkering/een relatie?:
getrouwd met Elke en papa van 4 kinderkens
Favoriete muziek?:
Keltisch, Folk, Punk, Rock, Pop, New Wave, Gothic (de echte, niet de Marilyn Manson crap die men nu Gothic noemt, wel dingen als Relatives Menschsein en Goethes Erben), Klassiek, Kleinkunst, Frans chanson ... eigenlijk bijne alles behalve techno en schlagers en "wereldmuziek" of wat het "alternatieve" commerciële wereldje daarvoor wil laten doorgaan.  
Nog iets?:
Ja veel :dance:  :wink:
Image
Last edited by Dububrannos on 02 Oct 2006, 07:03, edited 5 times in total.
If the Gods are watching us, the least we can do is be entertaining
http://www.dububrannos.be
Dububrannos

Location: A house called Caer Cyffdy in Monasterium Anglorum, Civitas Menapiorum, Gallia Belgica

Postby Saille-Panthera » 30 Sep 2006, 20:52

Image

Ik ben dus Saille, oftewel Ellen, ben 32 jaar, getrouwd, 3 katten
Ik studeer Natuurgeneeskunde voor dieren en werk daarnaast in een callcenter van de belastingdienst. Ben alweer ruim 2 jaar met de Barden graad bezig, en naast het druk zijn daarmee, en met manlief, katten, studie en werk, speel ik ook nog eens dwarsfluit in een harmonieorkest, Wilhelmina Glanerbrug  waar ik toch zo af en toe ook voor moet oefenen (dat is de ellende van bij een goed orkest spelen, lol, je moet er dan ook iets voor doen :wink:)
De foto is trouwens alweer 2 jaar oud, door mijn zus gemaakt tijdens het passen van trouwjurken (ben ook alweer bijna 2 jaar getrouwd, gaat snel..), maar dat is een van de zeldzame foto's waar ik mezelf leuk op vind staan, hehe. Het is trouwens die jurk geworden :)

:hug: Ellen
Image Image Image Image

'All we have to do is preserve our personality, to live our own life, to be captain of our own ship, and all will be well' (Dr. E. Bach)
Saille-Panthera
OBOD Bard

Postby Serena Saille » 01 Oct 2006, 07:41

Ik ben Serena, oftewel Janneke, ik ben 37 jaar, getrouwd en moeder van een kattebeest. Ik werk in mijn eigen praktijk als bach bloesem consulent en astrologisch counsellor, daarnaast bied ik op free-lance basis mijn diensten als webdesigner / content manager aan.

Sinds enkele maanden ben ik bezig met de Bardencursus. De natuur, of het nu het bos is of de uiterwaarden zijn, is voor mij een van mijn bronnen van inspiratie, ruimte en rust. Als ik even de mogelijkheid heb trek ik er met mijn camera op uit. Inspiratie die ik verweef in het schrijven van (foto)gedichten en mijn weblog (Helygen Celli). Mijn creativiteit kan ik verder kwijt in het spinnen van wol, vilten en breien.

Image
Als fotograaf sta je zelden zelf op de foto, een pasfoto was het enige wat ik kon vinden ;-)

Blessings, Serena
Serena Saille

Postby Gwenhwyfar » 02 Oct 2006, 00:48

Image

Hallo,

Naam: Gwenhwyfar
Geboren: 8 Augustus 1974.
Zodiak: leeuw.
Hobbies: schaken en handboog schieten.
Interesse: gaat uit naar druïdisme.
Leeft voor: geneeskunde
Bewonderd: De Hond
Vervoer: brommobielûtjûh.
Wenst: een druïde naar eer en geweten te worden  :old:
Doel: fysieke, mentale en spirituele rijkdom vergaren

De foto is genomen in september dit jaar tijdens een evenement waar ik heb gepost voor de ehbo.

Liefs, Gwenhwyfar
Gwenhwyfar

Turtle

Postby turtlewitch » 03 Oct 2006, 09:54

Hoi,

Ik ben Turtle en/of Els. Ik ben zojuist aangeland bij de 'gwers (48) die niet genoemd mag worden'. Kortom, ik ben de bardengraad aan het afronden, na bijna vier jaar.

Ik ben na een lange aanloopperiode als 'heks, niet wicca' nu stevig geworteld in de druidetraditie en een reguliere bezoeker van de Colour Grove. Daarnaast ben ik actief binnen de Pagan Federation International op het gebied van interreligieuze dialoog.

Ik houd van lezen (mythen, fantastierijke verhalen en romans), beeldende kunst, verhalen schrijven, dans en buiten zijn, maar kom aan geen van dingen genoeg toe. Ik ben getrouwd met Shirly en we hebben een dochtertje Arendje van 3,5 jaar oud.

Groet,
Turtle
turtlewitch

Postby Explorer » 12 Oct 2006, 23:07

Mey wrote:Klimt graag in bomen (sorry Explorer, ja nogsteeds en ook met zo'n buik)

grrrr...  en dan zeggen ze dat IK eigenwijs ben...

Hoi, ik ben Nico. (alias 'Explorer', maar die account is eventjes niet meer actief op dit board). Getrouwd, geen kinderen. Ik woon op de Veluwe en hou me vooral bezig met reizen, wandelen en in de natuur zijn.
Op het moment bezig met de ovaat graad en daar blijf ik nog wel even mee bezig omdat ik van plan ben om die nieuwe versie te gaan doen als ik met de oude klaar ben.
Meestal ben ik met vieringen te vinden bij de Colour Grove, maar af en toe ook bij de Dassenburght of de Amsterdam Seedgroup.

greetings,

Nico
Explorer

Postby Coll_Dana » 13 Oct 2006, 15:57

Hallo allemaal,

mijn naam is Monique aka Moncha Coll Dana. Ik woon in West Zeeuws Vlaanderen, ben getrouwd en heb twee kinderen. Sinds een jaar of wat ben ik bezig met de Barden graad. Zo'n 9 jaar geleden ben ik begonnen met moderne hekserij, maar daarin vond ik toch niet helemaal wat ik zocht. In het Druïdisme vind ik dit wel en nu combineer ik ook veel dingen. De Keltische cultuur en wijsheid trekken mij heel erg.
Sinds twee jaar schrijf ik ook gedichten en de rest van mijn tijd besteed ik aan vrijwilligerswerk gericht op ouderen.

Heel graag zou ik ook een seed group zien vormen hier in west Zeeuws Vlaanderen. Misschien gaat dit nog een keer gebeuren.

Image
Last edited by Coll_Dana on 31 Jan 2007, 12:32, edited 2 times in total.
Love and Light
Coll_Dana
OBOD Bard

Re: Hallo allemaal

Postby bluestormwatcher » 17 Oct 2006, 21:10

Hierbij stel ik me even voor.

Naam bluestormwatcher
Hobbies gedichten, lezen, natuur, m'n honden en kat, wandelen
woonplaats rond alkmaar
zodiak waterman

Ik ben al een tijdje bezig met de bardengraad en ben daar enthousiast over en ontdek elke keer weer meer

Groetjes bluestormwatcher   :hiya:  :hug:  :dance:
bluestormwatcher
OBOD Bard

Postby MinervaB » 22 Oct 2006, 13:02

Ook ik zal me even netjes voorstellen,
Ik ben Minerva, 31 jaar, docente, niet getrouwd, heb een kat.
Bijna zes jaar geleden ben ik in aanraking gekomen met hekserij en dit sprak me enorm aan. Wel verschillende paden gebrobeerd en overal veel van geleerd. Nu bezig (nog maar net) met de bardencursus en het verbaast me elke keer weer hoe heerlijk het is om met een Gwers bezig te zijn.
Verdere interessegebieden: lezen, geschiedenis, tarot, creatieve dingen, schrijven.

Minerva
MinervaB

Postby Amras » 30 Oct 2006, 12:44

:hiya:
dit is leuk!
Wonende in Delft met man en poeslief.
Ik werk op de salesdesk van Transavia op Schiphol... maar ter compensatie had ik wel een boompje in het bulderbos :wink:
Nog maar bij gwers 7... dus nog zoooooooooo lang te gaan :blink:  
Hou van Sushi, Bjork, Loreena Mckennitt, Lars von Trier, Aristoteles, Dead Can Dance, Francis Fukuyama, Immanuel Kant en natuurlijk bomen.
Later als ik groot ben wil ik een eerlijke, en oprechte (en hippe :old:  ) druide worden.
Aangenaam  :shake:  *DOEI*
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby Torc » 30 Oct 2006, 14:13

Welkom!  :hiya:
Torc
OBOD Druid

Postby Solya » 05 Nov 2006, 21:01

Hoi iedereen!

Ik zal me ook maar even voorstellen in het Nederlandstalige gedeelte van het forum. :grin: Het is altijd leuk om mensen te ontmoeten die wat dichter in de buurt wonen.

Ik ben Solya, 17 jaar jong (rasechte Waterman  :whistle: ) en woonachtig in Landgraaf. Ik ben nog niet bezig met de bardencursus, maar daar gaat hopelijk over een aantal weken wel verandering in komen. Ik zat eerlijk gezegd nog half te twijfelen of ik het nou wel of niet moest doen, maar nu ik vandaag op dit forum tijd door heb gebracht en weer het "hier hoor ik thuis"-gevoel heb gekregen begint de drang om iets ermee te gaan doen toch wel erg groot te worden.

Ik hou ontzettend erg van lezen, maar schrijf zelf ook gedichten en verhalen. Verder maak ik graag tekeningen met pastelkrijt en dans en spring lekker in het rond op muziek.  :) Muziek is een van mijn grote liefdes, alhoewel ik zelf alleen maar blokfluit kan spelen, en over het algemeen luister ik bijzonder graag naar metal of naar Keltische muziek. Door creativiteit kom ik in contact met mijn eigen spiritualiteit.
Farther west than west
Beyond the land
My people are dancing
On the other wind
Solya

Next

Return to Bij het Haardvuur