Hoi :hiya:
Stomme vraag misschien, maar trekt hier iemand voor een ritueel of iets van dien aard weleens een speciaal kledingstuk aan? Bijv een jurk of gewaad?
Gewoon nieuwsgierig :tiphat:
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Niet echt. Meestal gewoon iets comfortabels: spijkerbroek (of rok)/t-shirt. Als ik naar buiten ga een dikke trui en een paraplu en als het weer een beetje meezit een lange zwarte wollen cape.
Ik maak vaak gebruik van een witte sjaal met pailetten en sierstikwerk en franjes aan de uiteinde. Tijdens meditatie vind ik het lekker om in mijn zwarte , rood van de binnenkant, cape te kruipen. Mijn hond kruipt er dan vaak lekker bij.
Ik heb eigenhandig een jurk met capuchon in elkaar gezet voor speciale dagen zoals de jaarfeesten.... het heeft heel wat geprikte vingers en gevloek gekost, maar het resultaat mag er zeker wezen :cloud9:
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Heb inderdaad na aanleiding van die vraag een vraag;
ben in de gwersi van de bardencursus eigenlijk nog niet tegen gekomen wat een bard draagt tijdens een officiele ceremonie met andere lui erbij?
En onofficiel?
Reden is dat tijdens foto's die ik soms wel eens zie hebben de druiden altijd een witte jurk en een kapje op aan?
Is er een reden dat de obod hier vaag in is?
Met vriendelijke groet,
bluestormwatcher :hiya:
In principe zijn er geen regels binnen de OBOD over wat je 'moet' dragen, want er moet niets. Als je bij de graad wilt blijven, kun je een blauw gewaad dragen voor de barden graad, een groen voor de ovaten graad en wit of wit met goud voor de druiden graad. Je kunt ook kiezen voor een wit gewaad met blauw er over heen, dat doen ook veel mensen.
Maar nogmaals, er moet dus niets, het gaat erom dat jij je er lekker in voelt!