Hieronder staat een grappig verhaaltje dat ik geschreven heb.
GD komt binnen en zit bij het haardvuur. Ze zegt: "Oei, het is echt koud daar buiten, en ik wil graag een warme chocolademelk..." ..."ah, wat lekker, bedankt! En nu ga ik een mooi liedje zingen... Nee nee, ren niet weg, het was maar een grapje. Ik zal niet zingen, ik zal een klein verhaaltje schrijven..."
"Er was eens een Canadese vrouw die heel gek was. Op een dag, zei ze hmmm, ik wil Nederlands leren en naar Nederland reizen. Toen ze in Nederland aankwam, zag ze heel veel druïden. Wauw, zei ze. Hallo allemaal. Hoe gaat het met jullie? Mijn Nederlands is nog steeds slecht en ik hoop dat jullie kunnen mij goed verstaan. Als mijn uitspraak echt slecht wordt, gooi mij maar in de Noordzee.
Lizzy dacht oke, in de Noordzee...
Op een dag werd haar Nederlandse uitspraak heel slecht. Ze probeerde Scheveningen te zeggen. Haar uitspraak was zo slecht dat Lizzy moest haar in de Noordzee gooien. Toen ze in de zee was, iedereen begon te lachen omdat het heel grappig was. De Canadese schreeuwde vanuit de zee: "lach maar, maar ik ben een vrouw van de zee en ik zal eens terugkomen."
Iedereen lachte nog harder, want ze vonden haar echt grappig.
Op een dag ging Lizzy naar het strand. Opeens hoorde ze een stem die ze bijna vergeten was. "Hoi, Lizzy, ik ben terug. Hahahahahahahahahaha, wees bang, wees heel erg bang... ...en de gekke Canadese begon te lachen.
"Waar ben je?" vroeg Lizzy. "Ik zie niemand."
"Ik zit in de zee," zei de gekke Canadese.
"Maar dat is onmogelijk!" schreeuwde een verwarde Lizzy.
"Alles is mogelijk als je een druïde bent," lachte de gekke Canadese.
"Je uitspraak is wat beter," zei Lizzy.
"Inderdaad," zei de gekke Canadese. "Nu ben ik een echte Nederlandse. Hahahahahahahahaha, wat beter, hahaha, wat grappig, mijn uitspraak is de beste! Niemand spreekt deze taal uit beter dan ik. Muwahahahahahahahahahaha!
...en Lizzy wist zeker dat de Canadese heel gek was.
"Denk je dat ik gek ben?" vroeg de gekke Canadese.
"Ja," fluisterde Lizzy. "Je bent heel gek."
"Ja, inderdaad, maar wees maar niet bang, ik ben niet boos dat je mij in de zee gooide. Ik wou in de zee vallen. Het was een klein beetje magie om mijn Nederlands te verbeteren."
De gekke Canadese sprong uit de zee en begon te dansen. "Kom maar dansen!" zei ze. "Het leven is te kort om niet blij te zijn."
Eind :P
Ja ja, ik weet het, het was een stom verhaal, maar ik had niets te doen en mijn Nederlands is niet goed genoeg om een beter verhaal te schrijven.
Gekke groetjes uit Canada,