Voorstellen

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Postby Merlin Stargazer » 07 Mar 2007, 02:59

Hoi allemaal :)  :hiya:

Ik Merlin/Merlijn of gewoon wouter
25, na aantal omzwervingen, al een aantal jaren woonachtig te Hilversum
IT'er van beroep
hobbies: schrijven(gedichten), tekenen, reizen, sterrenkijken, muziek, bloggen en sinds een tijdje fotografie.
Ik sta nog aan het begin van het pad, heb ooit wel de nederlandse intro besteld, maar heb onlangs toch maar de engelse cursus besteld  :grin:

gfezellig forum, heb al een en ander gelezen, voelt echt beetje aan als een nieuwe home away from home oid.  :razz:

Image
Merlin Stargazer
OBOD Bard

Postby Torc » 07 Mar 2007, 13:19

Welkom Wouter!  :)
Torc
OBOD Druid

Postby Lizzy » 07 Mar 2007, 16:34

Ha, je hebt het Nederlandse gedeelte gevonden! Welkom again, ook hier!  :hug:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby katsu » 07 Mar 2007, 19:25

Hee kerel,

echt top dat je hier bent. Met jou erbij hebben we nu 4 Druïden in onze vriendenkring, we krijgen de rest nog wel om :wink:

Hans
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Postby Lillith » 19 Mar 2007, 14:05

Tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar goed, ik hoop hier nu wel wat vaker te komen.

Ik ben dus Lillith, 24 jaar oud, woonachtig in Krimpen aan den IJssel. Ik ben werkzaam op een Cluster 3 school (zeer ernstig zieke kinderen) als administratief medewerkster/management assistent/secretaresse/hoe ze me ook willen noemen daar.
Daarnaast volg ik een aantal studies via het LOI (op het moment 3) en ben ik bezig met de Bardenstudie (welke helaas stil ligt op het moment omdat ik het met andere dingen te druk heb en voor mijn doen veel te vaak naar het ziekenhuis moet) :-(
Verder ben ik ook op andere forums te vinden. Bij de een post ik veel (Elf Fantasy Forum, waar ik ook moderator ben over het esotorie gedeelte) en bij de ander lees ik veel (Nemeton/Magisch forum).
IRL ben ik eigenlijk op alle fantasygerelateerde festivals te vinden binnen Nederland.

Liefs,

Lillith
Lillith

Postby Explorer » 19 Mar 2007, 15:57

Merlin Stargazer wrote:IT'er van beroep
hobbies: schrijven(gedichten), tekenen, reizen, sterrenkijken, muziek, bloggen en sinds een tijdje fotografie.

aha, een mede-sterrenkijker-reiziger-fotograaf ;-). Ook een goede combinatie trouwens. (en mede-IT-er, maar dat vind ik minder interessant, werk, bluh ;-)). Toevallig ook nog een hiker en kampeerder?
Welkom Wouter!

Nico
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby Torc » 19 Mar 2007, 15:59

Hoi Lilith,

fijn je ook hier te kunnen begroeten!

:)
Torc
OBOD Druid

Postby Merlin Stargazer » 19 Mar 2007, 17:07

Hoi Lilith, welkom :)
Merlin Stargazer
OBOD Bard

Postby katsu » 19 Mar 2007, 18:03

Hoi Lilith, welkom :hug:
Image
katsu
OBOD Druid

Postby The Raven » 17 Apr 2007, 11:56

Hallo mede-reizigers,

Ik noem mezelf Raven, maar in het dagelijks leven heet ik Igor

Van nature ben ik een Zeeuw (Geboren in Leeuwedorp in 1973) en heb met wat omzwervingen, een aantal jaren geleden, de noordelijke provincies bereikt. Al een jaar of 14 ben ik woonachtig in Leeuwarden / Friesland en het bevalt me hier zeer goed.

Ik mag graag in mijn tuintje rondrommelen en probeer zoveel mogelijk mooie planten en bomen de kans op leven te geven.

Een aantal jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in "alternatieve/mystiekere" zaken en zodoende ben ik ook bij Obod terecht gekomen. Ondertussen heb ik ook een cursus Reiki gevolgd en probeer ik me middels het lezen van diverse literatuur te verdiepen in alles wat maar enigzins relevant/interessant is m.b.t. Druides / Wicca, etc.

Verder speel ik graag spellen (allerlei soorten), kan ik erg genieten van een goed glas, lekker eten en een stevige sigaar. Ook een goed stuk muziek kan ik waarderen, maar ik heb zo'n brede smaak dat ik niet echt een fan ben van iets. Clannad / Enya kan ik wel bekoren maar ook Omnia en Rapalje vind ik wel tof.

Als werk ben ik reintegratieconsulent en probeer ik mensen in Noord West Friesland aan het werk te krijgen. Naast deze baan ben ik ook nog zelfstandig ondernemer van een zeer klein evenementen organisatie bureau genaamd Oak & Owl.

Hopende jullie een beetje inzicht te hebben gegeven in de persoon achter de zwarte veren, wens ik jullie een prachtige dag, leesplezier en geluk in het leven.

Groeten.

Raven / Igor

:dance:
The Raven

Postby katsu » 17 Apr 2007, 13:41

Fijn je welkom te mogen heten Raven/Igor
Image
katsu
OBOD Druid

Postby Lizzy » 17 Apr 2007, 16:01

Hiya Igor  :hiya:

Leuk om je hier ook te kunnen begroeten en wat meer te lezen over jouw persoontje.

Reïntegratieconsulent huh, zit zelf in het welzijnswerk als coördinator, maar heb in Alphen met mijn team het project Sociale Activering ontwikkeld, die term is jou vast wel bekend dan  :wink:

Ben je net begonnen aan de Bardengraad? Doe je de opleiding in het Nederlands of in het Engels en uiteraard, hoe bevalt het?

:hug: Lizzy
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby The Raven » 17 Apr 2007, 16:20

:hiya:  Hoi Katsu, Hoi Lizzy, :hiya:

Een deel van mijn klanten komt terecht in een traject voor sociale activering. Vreemd is het me dus zeker niet.

Verder heb ik zowel in het nederlands als ook in het engels het info pakket opgevraagd. Beide hebben zo hun eigen voordelen, maar mijn gevoel deed me toch besluiten om in engels verder te gaan. (Mede dankzij feedback hier op het forum)

Ik ben nu een jaar bezig geloof ik en erg snel gaat het niet maar boeiend is het wel. "Slow but steady" zogezegd. Op de een of andere manier heb ik nog steeds een "drempel" om me heen en die ga ik augustus-september maar eens met de grond gelijk maken door naar het weekend in Nijmegen te gaan.

Verder ga ik naar Castlefest (Net zoals de 2 voorgaande jaren) en heb ik me voorgenomen nu wel het gesprek met een bard/ovate/druid aan te gaan en ook eens een lezing te volgen.

Als laatste heb ik me voorgenomen om gebruik te maken van datgene waar ik goed in ben en in juni 2008 (rond de 21e) een spiritueel evenement te organiseren in Noord Nederland.

Oftewel dit ben ik in het kort.  

Groeten Igor  :toot:
The Raven

Postby Calluna le Fay » 17 Apr 2007, 18:09

Hallo allemaal! Ik ben Ingeborg, getrouwd en moeder van drie kinderen. Ik werk parttime in een boekhandel en doe allerlei vrijwilligerswerk. Afgelopen september met de engelse Ovaat begonnen. Je kunt me regelmatig in de Colour Grove en op de OBODledenweekenden vinden evenals op allerlei fantasy-evenementen. Ik doe graag allerlei creatieve dingen, hou van geschiedenis, kelten, tuinieren en muziek maken.

Image
Calluna le Fay
OBOD Ovate

Postby Explorer » 17 Apr 2007, 19:46

Hoi Igor en hoi Ingeborg,

Welkom! Igor ken ik nog niet, maar ik ontmoet je dus op het OBOD NL weekend in september. Je houdt van het goede leven dus hahaha, mooi.

Ingeborg ken ik al wel een poos van dezelfde plekken die ze noemde, Colour Grove, OBOD weekenden en fantasy fairs. En als zo ongeveer mijn vaste muziekpartner.

Over de fair gesproken, Torc, hoe laat hebben jullie dat openingsritueel zaterdag? Ik wil eigenlijk wel proberen daar bij te zijn (maar ik ben vergeten een kaartje te bestellen, dus ik moet eerst door de rij heen).

Nico
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby Torc » 17 Apr 2007, 21:06

Welkom Raven en Ingeborg!
Torc
OBOD Druid

Postby Torc » 17 Apr 2007, 21:07

Explorer wrote:Over de fair gesproken, Torc, hoe laat hebben jullie dat openingsritueel zaterdag? Ik wil eigenlijk wel proberen daar bij te zijn (maar ik ben vergeten een kaartje te bestellen, dus ik moet eerst door de rij heen).

Nico

Explorer, je krijgt ook een aparte PM hierover...

Dit jaar zijn opening- en sluitingsritueel van de Orde van de Esp op het hoofdpodium met versterkte headsets zodat iedereen ons kan horen.

Opening op zater- en zondag: 10.15 uur
Sluitindg op zater- en zondag: 18.30 uur

Filmpjevan 2006
Filmpje van 2005

Torc geeft een lezing in de Kleine Draak op zater- en zondag tussen 14.00 en 14.45 uur

Op zater- en zondag is er de Paganistische Raad in de Kleine Draak tent tussen 16.00 en 17.00 uur. Het thema is "Ethiek"

Verder kun je ons terugvinden in een info marktkraam in het Heksendorp waar verschillende Paganistische stromingen info verstrekken.
Torc
OBOD Druid

even voorstellen

Postby AwishOFpeace » 19 Apr 2007, 16:02

hoi allemaal,

Het moment is dan daar. Ik had me van de week voorgesteld in
de forum van the Bards ja in het Engels natuurlijk.

Hier liep ik, nouja muisrollend in moeting tegen Raven (Igor) en Lizzy aan. Nog bedankt he voor jullie warm en vriendelijk welkom in de forum van Bards, het Engels gaat me best goed maar het is niet altijd gemakkelijk om precies te vertellen wat je wilt vertellen, maar oefening baart kunst (het lijkt dat deze uitspraak lang geleden toch wel door bard uitgesproken is,
dus toch)

Ja ik ben Edwin Vanmontfort 35 herfsten in leeftijd woon in het zuiden des lands vlak bij Maastricht in het dorpje Bunde gelukkig en tevree.

Ik ben sinds juli 2006 lid van OBOD en ben toen ook begonnen aan de geweldige cursus in de Bardengraad. Dit is echt wel leuk gegaan eigenlijk van zelf. Vond iets van bij ons. Toen ik 23 was wist ik dat ik een wijze man wilde worden en dat ik niet cynisch en afgestomp worden.

Via een goede vriendin kwam ik bij Boeddha uit en Boeddha bracht naar  Jezus en Jezus stuurde mij dat alles waar mijn hart opzoek naar was en gaf mijn eerst de natuur en toen kwam de rest van zelf met jullie ook erbij. Ik heb de afgelopen de vorige maanden een heel klein beetje contacten gehad met een paar Obodie
dit waren toch bijzonder momenten je ontmoet mensen die bijzonder zijn in eenvoud en spiritualiteit waardoor de puzzel kompleter wordt. Dat dit zo dichtbij bij huis te vonden was en zo spiritueel is had ik nooit gedacht en dit maakt mij vrolijk en gelukkig.

Zoals ik het in het Engels al zei wat een term is het dan als je verteld dat je een handicap hebt
in het Nederlands is het iets vlotter namelijk spierdystrofie type Becker met beademingsondersteuning iets simplers. Mijn handicap is niet iets heel groots voor mij ja je beperkingen ja oké maar mijn positieveteit en de spiritualiteit laat mij die handicap en mijzelf overstijgen en afleiding geven aan de klotedingen van het leven.

Ik voel  mij meer bevoorrecht en gezegend in dit leven dat ik mag schrijven en tekeningen mag maken van de natuur en haar seizoenen, spiritualiteit de maan, de sterren, de zon, onze goddelijke or godin, mijn pad als een druide die ik werkelijk ben, ik was al heel mijn leven in vrede en liefde zonder te weten wat of wie ik werkelijk was.
Ik dacht altijd dat ik een halve indiaan was maar dat bleek een europeaan te zijn een universele druide in mij.

Bij elke gedicht maak ik een tekening mijn handicap is geen echt onderwerp in mijn tekeningen en gedichten Spiritualiteit, natuur en leven des te meer.

Voor dit allemaal heb ik schriftelijke cursussen gedaan zoals psychologie filosofie, parapsychologie, Reiki zonder ingewijd te zijn nu word opgeleid tot druide wat ik werkelijk al ben, ben ik al  universele druide van het leven in vrede met liefde voor alle levende wezens.

Als toetje een gedicht van mezelf.

Edwin,
doei

Het gedicht is middels vertaald door een vriend van een Obodie in Morrisville NC, wonderlijk he?

Wederom is het weer een avond
waarop de mystieke laag over ons leven
bloot komt te liggen en ons iets wezenlijks vertelt
over gezondheid en genezing,
ziek-zijn en beter worden en
verandering en heel-zijn van ons wezen.

Het begon die avond met een voorbij trekkend onweer
met mooie weerlichten in de wolken en uitslaande bliksemflitsen.

De dag daarna valt mijn lichaam en geest
voor de voorbij komende griepstormaanval die elk jaar
over het land raast zoekend naar zieken die vatbaar zijn.

Na twee weken te bed gaf godin maan,
altijd is ze weer verwonderend en mysterieus voor ons mensenoog
gaf la luna kracht in mijn lichaam en geestwezen  
terug om te leven naar mijn hart
misschien wel wijzer geworden over wat er toe doet in mijn leven
en wat onzin is en mijn leven mag verlaten.

Nu op deze avond van inzicht is mijn kamer verlicht
door kaarsen en geurend naar wierook
en wordt mijn geest bewust wie hij is een mabon,
het goddelijke kind die we allen zijn
net zo brandend als midden in de vuurvlam van een kaars
die ook figuurlijk brandt in ons eigen liefdeshart
hebben wij allen spirituele kracht in ons
als een universele druïde van vriendschap en liefde
in het licht van vrede van alles en voor ieder.

Hoe ver laat jij dit licht komen in jouw leven?
Ik, heel ver tot in mijn hele wezen.

Net zo ver als Krishna, Boeddha, Taliësin,
Merlijn, Jezus, Mohammed,  
Gandhi en menigeen die zijn hart volgt,
dus in potentie iedereen!

Denk jij niet, mijn lieve?

Wederom weer
februari 2007
Edwin Vanmontfort  :)
:trisk: :greenpeace:

ImageImage OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING

Peace, healing and love
is there always for all life
of the whole world of
Mother Earth and Father Sky or Cosmos,
because of that, I call myself a universal druid of life
through, in and with
love, healing and peace,
my friend.

My own website:
http://www.vredeswens.nl

OBOD-gallery:
http://www.xs4all.nl/%7Ecearcall/obod-g ... es-nl.html

:smgrove: :rainbow: :fairies:
AwishOFpeace
OBOD Ovate

Postby Torc » 19 Apr 2007, 17:10

Welkom Edwin!  :)
Fijn dat je de universaliteit in spirituele tradities herkent en je helemaal thuis voelt op dit pad. Mooi gedicht!

In Liefde en in Licht,
Torc
Torc
OBOD Druid

Postby katsu » 19 Apr 2007, 21:18

Welkom Edwin,

wat een ontzettend mooi gedicht. Heb je al overwogen om mee te doen met onze Eisteddfod?
Ik ben blij dat je je hier thuisvoelt, veel van ons kennen dat gevoel.

Groet,

Katsu
Image
katsu
OBOD Druid

PreviousNext

Return to Bij het Haardvuur