10e OBOD Ledenweekend 31 aug tot 2 sept

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

10e OBOD Ledenweekend 31 aug tot 2 sept

Postby Torc » 02 Apr 2007, 12:41

Voor dit weekeinde hebben we gekozen voor het thema: “Celebrating the Druid Tradition”. Aan het einde van de zomer stroomt de Hoorn des Overvloeds over om haar gaven met ons te delen. Deze hoorn is als de Heilige Graal, onuitputtelijk in haar gaven.

Met behulp van een mix van ceremonie, journeying, muziek, dans, eisteddfod, nieuwe inzichten en verassende ontmoetingen werken de deelnemers aan hun contact met de innerlijke hoorn des overvloeds en tevens aan hun individuele groei- en ontwikkeling. We hopen dat dit weekeinde een impuls kan geven in je verdere verbondenheid met de traditie der Druïden, en de OBOD in het bijzonder.

Het ledenweekeinde is de afgelopen 10 jaren dé ontmoetingsplaats  geworden om oude bekenden en nieuwe gezichten uit de druïdengemeenschap te ontmoeten en begroeten. Dit jaar bieden we je de mogelijkheid om met Rob Chapman en Wendy Shrubsall uit Engeland te werken, alsook op zaterdagmiddag met Ben Alink, Jules Bitter en Myriam Ceriez .

De voorbereidingsgroep:
Henk, Torc, Paul en Priscilla

:sunshine:
Ben je OBOD-lid en wil je de verdere info ontvangen via de e-mail, stuur mij dan even een PM met je e-mailadres.
Torc
OBOD Druid

Postby The Raven » 16 Apr 2007, 11:21

Oeps, zie mijn post hieronder!  :oops:
Last edited by The Raven on 16 Apr 2007, 11:23, edited 1 time in total.
The Raven

Postby The Raven » 16 Apr 2007, 11:22

http://www.druidry.org/board/viewtopic.php?t=21409

Kan iemand hier voor mij helderheid in scheppen?
My rest is over, the journey continues. I'm looking forward to the experience. My guides are joining me. Hedgehog, Raven, Snake, Fox & Owl, I thank you for guiding me on the dark roads.

Image
The Raven

Postby Lizzy » 16 Apr 2007, 15:56

Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve verhalen gehoord Igor.

Wat vind je van de initiatie ceremonie in de gwers, want daar is het wel degelijk op gebaseerd.

Ik doe nu zelf de Ovate-grade, maar heb nog niet de initiatie gedaan, omdat ik die graag met een aantal vrienden wil doen, zij representeren dan de druïden in de ceremonie, voor mij voelt het nu juist om dat in een groep te doen.

Gaan er mensen heen die je kent? Vind je het een belemmering dat er mensen bij zijn die je niet of nauwelijks kent? Ik denk dat dit vragen zijn waar je even bij stil moet staan.

Een groepsinitiatie kan een enorme meerwaarde zijn, maar alleen als je er comfortabel mee bent, dus ik zou zeggen, vertrouw op je gevoel, wat zegt dat je?  :hug:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby Torc » 16 Apr 2007, 16:52

De enige meerwaarde is dat er 2 Engelse OBOD Druïden betrokken zijn bij deze initiatie. Zoals Lizzy aangeeft kan het ook in een bekende kring plaatsvinden of zelfs 1 op 1 met een OBOD Druïde als je dat prettiger vindt.

Verder eindig ik met hetzelfde advies als Lizzy: Volg je gevoel!

Torc
OBOD Druid

Postby The Raven » 17 Apr 2007, 07:39

Thanks Lizzy & Torc,

Voor het scheppen van enige duidelijkheid.

Ik ga mijn gevoel volgen en wacht rustig op een volgende kans.

Met noordelijke groeten,

Igor
My rest is over, the journey continues. I'm looking forward to the experience. My guides are joining me. Hedgehog, Raven, Snake, Fox & Owl, I thank you for guiding me on the dark roads.

Image
The Raven

Postby Donagh MacBran » 17 Apr 2007, 08:15

Zelf heb ik de initiatie als een zelf initiatie gedaan. De 1 op 1 heb ik als Bard gedaan. Volgens mijn Tutor Pak ik het op een unieke manier aan.
Kind Regards,

Donagh MacBran
ImageImageImage Image
Druid Donagh
Donagh MacBran
OBOD Druid

10e OBOD Ledenweekeinde der Lage Landen 2007 gaat door

Postby Melkboer » 02 May 2007, 11:12

Beste mensen,

Tijdens deze mooie zonnige dagen rond Beltaine, wil ik jullie alvast laten weten dat zich voldoende deelnemers hebben ingeschreven voor het OBOD-ledenweekeinde, om het ook doorgang te laten vinden.
Aangezien we nog wel wat plaatsen over hebben en er ook de mogelijkheid bestaat om je bardische initiatie te laten plaatsvinden, laat ik jullie dit nogmaals weten.

Tijdens het weekeinde, zullen we ook 3 workshops aanbieden van ervaren OBOD-leden.
Jules Bitter biedt een workshop rond Nehellenia aan, (meer bardisch georienteerd)
Myriam Ceriez een workshop rond levensvreugde en geluk aan, met behulp van sjamanistische werk (georienteerd op de wereld van de ovaten)
Ben Alink biedt een een workshop aan rond Parcival en de Graal (vanuit druidisch perspectief).

Alle deelnemers kunnen twee workshops kiezen, ongeacht de graad waarin ze zich bevinden.

Van 31 augustus tot 2 september vindt het weekeinde plaats, in de Poort in Groesbeek. Aangezien het een feestelijk jubileum is (het 10e ledenweekeinde) hopen we zowel oude als nieuwe vrienden te mogen ontmoeten,
Mocht je nu nog niet zeker weten of je kan, maar wel een plekje willen reserveren, meldt dat dan aan Paul via obodpaul@zonnet.nl.

Hartelijke groet,
Henk, Paul Priscilla en Torc
Melkboer
OBOD Ovate

Postby Amras » 13 May 2007, 01:19

Bah volle agenda :x
the only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Image
Amras
OBOD Ovate

Postby Lizzy » 13 May 2007, 17:19

Kunnen we die workshops nu al kiezen of kies je die daar ter plekke?
Lizzy
OBOD Druid

Postby Torc » 13 May 2007, 19:33

Ter plekke.
Torc
OBOD Druid

Postby Calluna le Fay » 17 May 2007, 09:45

Interessante workshops, dat wordt nog moeilijk welke ik ga kiezen :grin:!
Calluna le Fay
OBOD Ovate

Postby Explorer » 17 May 2007, 11:40

Calluna le Fay wrote:Interessante workshops, dat wordt nog moeilijk welke ik ga kiezen :grin:!

Ja inderdaad. Ik ga in ieder geval die 'ovaat' workshop doen, de andere wordt een muntje opgooien ben ik bang. ;-).
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

Postby The Raven » 25 May 2007, 10:34

Oeps, heb mij nog niet opgegeven. Is dat nog mogelijk?

Groeten Igor

Image
The Raven

Postby Torc » 25 May 2007, 14:13

Mail even naar Paul via obodpaul@zonnet.nl
Torc
OBOD Druid

Postby The Raven » 25 May 2007, 14:39

Is al geregeld. Thanks Torc & Paul.

Image
The Raven

Postby Lizzy » 26 May 2007, 12:45

Aangezien Nehellenia mijn Godin is, wil ik die absoluut doen, al is het alleen maar om te kijken of ik nog iets nieuws hoor. Mijn tweede ben ik nog niet over uit, klinken allebei leuk. :D
Lizzy
OBOD Druid

Postby Melkboer » 26 May 2007, 22:48

Hoi,

Wel een diversiteit aan wensen. Waarschijnlijk zullen we je al in de weken voorafgaand aan het weekeinde de mogelijkheid geven om een keuze te maken. Dit maakt het voor ons makkelijker om een en ander te plannen.

Dus muntjes opgooien, daar heb je inderdaad nog even de tijd voor.

Groet,
Henk
Image
Melkboer
OBOD Ovate

Postby The Raven » 13 Aug 2007, 17:23

Hallo organisatie,

Zijn er al details beschikbaar m.b.t. het ledenweekeinde?

Ben heel nieuwsgierig en wil graag alles mooi op tijd regelen / weten.

Groeten Igor  :grin:
The Raven

Postby Torc » 13 Aug 2007, 17:50

Er volgt nog en praktisch mailtje volgens mij.
Torc
OBOD Druid

Next

Return to Bij het Haardvuur