Ja, ik ben misschien inderdaad anders in mijn bezigheden en interesses dan de doorsnee mens, in de woonvorm waar ik woon tussen mijn andere 17 medebewoners (alle ook lichamelijke gehandicapten) is mijn levensstijl inderdaad heel anders. Aan mijn uiterlijk is niets raars, ja die elektrische rolstoel en beademingsslangetje en verder dat vredesteken en niet te vergeten die vriendschapssteen om mijn nek. Op mijn kamer staan op elke windrichting een Boeddha als vrede voor die richting van de wind en heb een altaar gewijd aan de natuurelementen. En heb wat duifveren achter op mijn rolstoel.
De meeste medebewoners (waar ik bij thuis hoor) en groepsbegeleiders weten dat ik spiritueel ben, niet ieder zal weten wat precies nou, maar ik ben nog al vrij daar in.
Dus als iemand iets vraagt vertelt ik best veel erover, het valt me op dat de meeste niet gek opkijken meestal weten ze er al iets, een paar weten er echt niets van. En iedereen weet en kent wat gedichten van mij. Bij geboortes van personeel of ze zijn oma geworden of in geval van triestere zaken overlijdens, ben ik vaak degene die ze troost geeft of mee blijdschap geeft in een persoonlijk gedicht.
Het komt wel eens voor dat mij men vraagt om iets te schrijven bij een overlijden (bijvoorbeeld voor die vriend Rene, hadden zijn ouders gevraagd, dat gedicht heb ik paar maanden geleden ook geplaatst bij het knusse haardvuur).
Ook hadden ze me gevraagd voor een gedicht bij het lentefeest. Dus ze weten mij te vinden.
Verder sta ik open voor ieder, door vaak een luistend oog te zijn en heel soms iets van mezelf te vertellen nu vaker dan vroeger. Ik durf nu ook vaker daarbij mezelf te zijn als vroeger.
Verder laat ik mijn gedichten ook wel eens plaatsen in ons kerkblaadje.
Mijn ouders en familie en vrienden weten van mijn spirituele zoektocht al af. Maar ja, ik ben al 10 jaar op weg op pad in het spirituele. Langs cursussen psychologie, filisofie, parapsychologie, Reiki en van Boeddha naar Jezus en van vriend Jezus terug naar mezelf in mijn roots gewoon hier buiten, onze eigen spirituele basis.
En heb nu druidry gevonden waar mijn innerlijke naar op zoek was en is en waar mijn hart thuis is en naar verlangt, is verbonden zijn met hier en nu en in de natuur natuurlijk.
De meeste begrijpen dat ik hier mijn spirituele basis heb en niet ver weg ergens.
Ik noem mij al druïde, universele druïde omdat ik dat al was en ben. Maar ik wist het zelf nog niet.
De Obod studie en Reiki cursus is het beste wat mij tot nu toe is overkomen in mijn 35 jaar Edwin.
Misschien een kleine anekdote. Omdat ik maar zeer beperkte handfuncties heb, doen ik de rituelen door visualisatie op dat vlak is deze studie wel heel ideaal mooi.
Ik had samen met mijn ouders een boom (kleine eik was van zelf uitgekomen )
verplant hier niet ver weg van mijn oud tuintje naar een plek waar paar jaar geleden een oude notenboom was omgevallen door een februari stormwind. Wij wonen nu tijdelijk in een tijdelijk gebouw naast ons afgebroken oud gebouw. Maar die kleine was ook weer omgegaan met wortels en al. Wij deze boom verstevigd met stok en band drie bakstenen erom heen gelegd en voor de boom een mooie witte steen ervoor. ´s avonds heb ik een ritueel gedaan voor kracht en heling voor boom en steen dat ze een zegen mogen zijn voor mens en dier en al het leven.
Ja, vorige week witte steen weg. De steen ligt in de wei ernaast, ja daar ligt mijn steen, niemand te zien. De man met de grasmaaier zal gedacht hebben wat ligt hier voor een rare steen in de weg, dus weg ermee.
Paar dagen verder gisteren dus. Mijn ouders op bezoek. Vragen hoe het met de boom is. Vertel hen van de steen, en zonder dat ik iets vroeg, stond mijn vader met de schofel en hark al klaar om meteen de steen te redden. Mijn moeder en ik zeiden tegelijk pa eerst even koffiedrinken, die steen wacht toch op ons. Zo zie je maar.
Ik vind het jammer dat het niet bij iedereen van jullie zo vol begrip en vrede wordt ontvangen, hopelijk gaat hun hart en ogen openen, dat het zo mag zijn voor ieder van jullie.
Fijn om dit gedeeld te hebben met jullie allemaal, in vrede en liefde,
Edwin
doei

:rainbow: :sunshine:
P.s. nog een kleine meditatie en dan naar het eten met de gang.
Tot een volgend keer.
de ballen! :hop: