Rada wrote:Doen (of deden) jullie de nederlands- of engelstalige cursus en waarom?
Is de engelstalige cursus goed te volgen als je redelijk goed Engels maar geen Gaelic kent?
Rada wrote:Krijg je als je in Nederland woont een Nederlandse tutor of kan dat verschillen?
En dan las ik elders op het forum dat sommige tutors geen email hebben,
en dat je soms 2 maanden (?!) op een antwoord moet wachten.
Of is dat meer uitzondering dan regel?
En misschien is het wel makkelijker om je vragen hier op het forum te stellen,
ipv aan een tutor, zeker als je lang moet wachten.
Rada wrote:Dan nog een heel praktische vraag: als je een nieuwe les krijg toegstuurd,
passen die gewoon in de brievenbus :grin:
Rada wrote:Verder ben ik natuurlijk benieuwd hoe de (barden)cursus bevalt.
En hoe leuk en leerzaam jullie het vonden om te doen.
:yay: :yay: :yay: Rada wrote:Misschien heb ik nog wel weer vragen, maar dit was het voorlopig.
Groetjes Rada.
Hangt van je brievenbus af
Wanneer je het vezoek doet voor een tutor, kan je voorkeur opgeven. Via brieven of email, NL of anders etc. Ikzelf heb prima ervaringen gehad, maar een vriend van mij heeft vaak weken tussen vraag en antwoord. Onthoud dat je altijd naar the 'Office' kan stappen als het er niet goed mee klikt.
Explorer wrote:Er zit een hele wereld aan vast lijkt het wel.

Rada wrote:
Ik herinner nog mijn eindeloze zoektocht langs kerken, verenigingen en genootschappen toen ik jonger was.
Op papier kon ik een bepaalde filosofie of religie helemaal geweldig vinden.
Maar zodra ik in een zaaltje tussen keurige vijftigers naar een inspiratieloze lezing zat te luisteren,
of omver werd geblazen door overenthousiaste maar o zo dogmatische christelijke jongeren,
had ik het al snel weer gezien :whistle:
(...)
Zelf heb ik namelijk niet zoveel met rituelen, altaartjes, gewaden en dat soort dingen.
Of dat nu in een christelijke, boeddhistische of heksensetting is.
Volgens mij kun je het druïdenpad zo simpel of ingewikkeld maken zoals je zelf wilt.
Gwenhwyfar wrote:
Krijg je als je in Nederland woont een Nederlandse tutor of kan dat verschillen?
En dan las ik elders op het forum dat sommige tutors geen email hebben,
en dat je soms 2 maanden (?!) op een antwoord moet wachten.
Of is dat meer uitzondering dan regel?
* Omdat ik zeer autodidactisch ingesteld ben heb ik gekozen voor geen tutor
Grieks, Deens, Dierenverzorging, Basis diploma Natuur en Milieu...did it all, al weet ik inmiddels de helft niet meer :blink:
Ik denk dat ik me nooit zou kunnen identificeren met een bepaald pad, daarvoor ben ik teveel gehecht aan mijn vrijheid.
Meestal als het over de geschiedenis en 'theologie' (bij gebrek aan een beter woord) gaat
van een bepaalde traditie, dan denk ik: het zal wel.
Het zijn niet echt dingen waar ik mijn aandacht bij kan houden.
maar ja, niet iedereen kan er natuurlijk evenveel van houden...Ik ben meer geïnteresseerd in wat ik met druidry kan in de praktijk,
en hoe ik meer in touch kan komen met de aarde, de spirit en mezelf.
, de Nederlandstalige cursus besteld en ontvangen, en dat is op zich heel goed te doen. Nu heb ik inmiddels ook de audio cursus, die is in het engels, en bevalt me stiekem vele malen beter, je hebt verhalen die voorgelezen worden, meditaties die je met de cd kan doen (soms, niet altijd, soms wordt er gewoon verteld wat je moet doen zonder dat er genoeg tijd is om het te doen...) Er staan wel fragmenten van de audio cursus op de OBOD site, dus als je wil kan je kijken of het je wat lijkt. In het engels vind ik de cursus toch ook net wat lekkerder lopen, maar ik ben dan ook zo'n typje dat engelse boeken het liefst in het engels leest en niet de nederlandse vertaling...

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests