initiaitie door groep

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

initiaitie door groep

Postby bluestormwatcher » 15 Aug 2007, 19:46

Hoi Allemaal,

Heb een vraagje;
Heb me opgeven voor dat obodweekend en dan de initiatie voor barden in de groep, nou kreeg ik een mailtje waarin stond dat dat tijdens de workshops zou gebeuren en dat ik hierdoor een workshop kon volgen.

Nu heb ik een vraag heeft ht meer waarde om geinitieerd te worden in een groep? Of zijn er nog andere vormen van initiatie voor barden, behalve zelfinitiatie?

Met vriendelijke groet,  :batmoon:  
Bluestormwatcher    :bye:
bluestormwatcher
OBOD Bard

Postby Lizzy » 15 Aug 2007, 21:04

Tijdens de workshop? Tijdens welke workshop, een bardeninitiatie?

Hmm.. lijkt me niet echt handig, maar goed, ze zullen wel vaker met dat bijltje hebben gehakt.

Ik weet dat de barden zich kunnen laten inwijden tijdens het obodweekend, maar ik had daar altijd zelf een soort van avondritueel gevoel bij, op de laatste avond ofzo, vooraf aan de Eisteddfod. Heb er misschien een vrij romantisch beeld bij, maar zo zag ik het voor me.

Eerst beetje wennen in de groep, workshopjes doen, samen praten, samen eten, dan zaterdagavond opmaken voor bardeninitiaties met de hele groep, mooie cirkel, shemerlicht, ondergaande zon. Chanting en de nieuwe ingewijden begroeten om vervolgens met zijn allen feest te vieren tijdens de eisteddfod.

Goed, kennelijk ben ik hopeloos romantisch, maar heel eerlijk, ik heb mijn ovaten initiatie met een stel spirituele vrienden gedaan op een zeer bijzondere plek en ik had het nooit anders gewild, dus denk goed na over wat je wilt, je doet het tenslotte maar één keer, tenminste, voor deze graad  :wink:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby Torc » 16 Aug 2007, 13:54

We hebben er uit ervaring voor gekozen om de initiaties tijdens de workshops te starten omdat wij anders de hele avond daar mee bezig zijn. In dit geval houdt dat in dat geïnteresseerden moeten kiezen tussen de workshops en de initiatie.
Torc
OBOD Druid

Re: initiaitie door groep

Postby Explorer » 16 Aug 2007, 14:59

bluestormwatcher wrote:Hoi Allemaal,

Heb een vraagje;
Heb me opgeven voor dat obodweekend en dan de initiatie voor barden in de groep, nou kreeg ik een mailtje waarin stond dat dat tijdens de workshops zou gebeuren en dat ik hierdoor een workshop kon volgen.

Nu heb ik een vraag heeft ht meer waarde om geinitieerd te worden in een groep? Of zijn er nog andere vormen van initiatie voor barden, behalve zelfinitiatie?

Ik denk dat bedoeld wordt dat je een workshop zult missen, niet volgen.

Ik denk dat de vorm die Lizzy noemt het meest indrukwekkend is. Maar daar heb je dus 'spirituele vrienden' voor nodig. (en ik had die nog niet aan het begin van mijn bardengraad). Persoonlijk zou zo'n 'massa-initiatie' met onbekenden mij wat te fabrieksmatig zijn. Ik doe mijn initiaties solo (tot nu toe).
Extraordinary claims require extraordinary evidence

Image
Explorer
OBOD Druid

zie er toch vanaf

Postby bluestormwatcher » 19 Aug 2007, 18:22

Hoi Allemaal,

Na lang erover na te hebben gedacht zie ik toch vanaf om de bardeninitiatie tijdens dit weekend te doen, en richt me liever op de workshops die worden gegeven.

Met vriendelijke groet,
bluestormwatcher
bluestormwatcher
OBOD Bard

Return to Bij het Haardvuur