bluestormwatcher wrote:Hallo,
Ik heb een vraagje;
Ik doe al een tijdje de bardencursus van de obod en voor de opdrachten heb je je ervaringen op te schrijven, dat doe ik ook.
Maar voor het verwerken ervan voor mezelf loop ik een beetje vast.
Bij het verwerken en leren hiervan, hoe leg je zoiets vast?
Reacties graag, want ik loop vast op dit onderdeel.
Groetjes bluestormwatcher

Hoi,
Als het puur gaat om het
vastleggen van je ervaringen, moet je misschien maar eens gaan experimenteren met creatieve uitingen; tekenen, fotograferen, gedichten, muziek etc. Het hoeft niet in één keer dé manier te zijn en het hoeft aan geen enkele schoonheidseis of algemeen nut te voldoen. Het is voor jou en jou alléén. Het is tenslotte een bardencursus en het intunen op je inherente creativiteit is daar een belangrijk gegeven in.
Verwerken kan wat langer duren, vooral als veel wat je wordt aangeboden nieuw voor je is. Het moet dan op een zeker moment op zijn plaats gaan vallen, maar dat kan alleen als je het gaat leven en soms kan het jaren duren voordat je een les echt doorgrond, terwijl je anderen direct 'pakt'.
Neem die tijd dus ook gerust, je hoeft niet direct alles te kunnen plaatsen. Ontwikkel een soort openheid/ontvankelijkheid en nieuwsgierigheid als grondhouding en maak je er niet te druk om, studeer als je dat leuk vind, probeer dingen uit als je dat leuk vindt, ervaar ....... en deel ervaringen op het bardenforum of hier.
Turtle