Druïdes op Castlefest?

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Druïdes op Castlefest?

Postby The Raven » 24 Mar 2008, 02:41

Beste OBOD vrienden,

Ëven een vraag of hier interesse voor is. Het leek mij wel leuk, leerzaam en nuttig om meer mensen kennis te laten maken met Druïdry / Druiderij of gewoon Druïden.

Castlefest biedt stromingen zoals de onze, om binnen het concept Heidense Bende, de mogelijkheid om uitleg te geven over hun inhoud. Het is dus niet de bedoeling actief zieltjes / leden te werven, maar dat is ook niet echt de OBOD manier volgens mij. Personen die oprecht geinteresseerd zijn weten de juiste wegen toch wel te vinden, maar mogen wel in de juiste richting geholpen worden bij het zoeken. (zie ook de bijgevoegde email quote)

Het leek mij echter zonde om de kans niet aan te grijpen om iets te doen met onze stroming en zodoende heb ik dan ook een mailtje aan de organisatie van Castlefest gezonden. De onderstaande quote is een reactie op dat mailtje.

Ik heb geen idee, hoe ik / we dat invulling kunnen geven, maar zijn er meer mensen die interesse hebben om samen de druïden en de inhoud van onze "hobby" / stroming van Nederland / Belgie te promoten op Castlefest? De invulling, daar komen we dan met zijn allen wel weer uit.

Gaarne z.s.m. een reactie in deze thread, dan kan ik weer een reactie geven via de email.

Groeten Igor

Hallo Igor,

Rob van der Stelt heeft mij verzocht contact met jou op te nemen ivm jouw belangstelling om je als druide te presenteren op Castlefest.

Wij zijn Arwen & Aragorn van de haagse coven Imladris (wicca) en wij laten het publiek van Castlefest kennismaken met de natuurreligies, door middel van rituelen en workshops.

Daartoe nodigen wij ook altijd een aantal gasten uit van andere stromingen en maken we er met zijn allen een gezellige boel van, onder de vlag van "de Heidense Bende". Vorige jaren waren de groep van Torc en de Negen Werelden (Asatru), van de partij.

De Negen Werelden doen dit jaar weer mee. Het zou mooi zijn als er ook activiteiten door druiden worden verzorgd, dus als jij daarvoor belangstelling hebt ben je van harte uitgenodigd om contact met ons op te nemen, zodat we wat nader kennis kunnen maken en de mogelijkheden met elkaar kunnen bespreken.

Binnen de Heidense Bende is het nadrukkelijk NIET de bedoeling om actief te gaan werven voor leden/cursussen, dat gebeurt uitsluitend in de marge, op initiatief van belangstellenden.

Mocht je dat wel willen, dan kun je - in plaats van of naast deelname aan de Heidense Bende - simpelweg een marktkraam huren bij de Castlefestorganisatie, als standhouder.

Mocht je belangstelling hebben voor de heidense bende, wil je dan snel reageren? Wij moeten de aankondiging in het programmaboekje namelijk al binnen twee weken aanleveren.

Vriendelijke groet zover,
Arwen & Aragorn
The Raven

Re: Druïdes op Castlefest?

Postby katsu » 24 Mar 2008, 14:46

Ik zou graag meehelpen, vond het altijd wel een gezellige bende (jammer dat het afgelopen jaar niet lukte........), maar ik ben op CF te vinden in de Mead&More stand. Dus ik ben gewoon aan het werk.
Wel ben ik waarschijnlijk 1 dag vrij, kan ik uiteraard wel meehelpen.

Heb je verder al contact gezocht met Torc? Of wellicht met Jurre? (mocht je geen contactgevens hebben van de laatste, pm maar even)

katsu
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Postby Torc » 24 Mar 2008, 15:11

Ik heb al contact met Igor gehad, ik heb voorlopig geen behoefte om op grote fairs aanwezig te zijn, gezien ik nog steeds ontzettend bezig ben met mijn persoonlijke transformatie-processen. Is ook niet zo gek ná 15 jaren priesterschap met veel te weinig aandacht voor mezelf...
Torc
OBOD Druid

Postby Lizzy » 25 Mar 2008, 11:03

Misschien dat een paar uiltjes of raafjes wel mee willen doen vanuit druïdisch oogpunt met de Heidense Bende bijvoorbeeld. Geen idee of Jurre er staat met een stand. Voor de rest hebben we nog Colour Grovers, Dassen, de groep van Jurre zelf, de club rond Den Haag, zat druïden te vinden.

Heb je vraag ook op het RR forum geplaatst Igor en je kunt me altijd bellen voor info! :hug:

Ik zal er in ieder geval zowieso zijn met Castlefest, maar ik weet nog niet of ik mij een paar uur lostrek van het veld voor het podium, alhoewel ik wel om te kopen ben voor een glas mede! :wink:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby The Raven » 25 Mar 2008, 16:14

@ Lizzy: We have a deal. Ik regel mede en jij deelt wat wijsheid met me! :shake:

Ik moet Jurre nog even bellen en alle andere geinteresseerden kunnen mij wel even een berciht sturen of hier in deze draad reageren.

Voor Castlefest is ook nog het Dryade weekend waar ik misschien wel deze en gene kan vragen, dus ik kom er wel uit.

Groeten uit het hoge noorden,

Egel / Igor
The Raven

Postby The Raven » 29 Mar 2008, 20:35

Beste allemaal,

Ik heb doorgegeven dat er Druides aanwezig zullen zijn op Castlefest. Dit omdat ik veel positieve reacties heb mogen ontvangen, maar heb je zin om toch ook nog te helpen en / of gewoon langs te komen als standvulling :whistle: dan kun je altijd nog even contact met me opnemen.

Ik moet Jurre nog wel even benaderen maar dat heeft geen invloed meer op het wel / niet aanwezig zijn op Castlefest.

Groeten Igor
The Raven

Return to Bij het Haardvuur