stress kwijt raken

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

stress kwijt raken

Postby bluestormwatcher » 16 Oct 2008, 22:05

Hallo Mensen,

IK heb een probleempje, namelijk de laatste tijd is een spannende tijd voor mij geweest en er zit nog het een en ander aan te komen. Nu is mijn probleem eigenlijk dat ik al de spanning/stress vasthoud in mijn nek en rug en daardoor slechter slaap.

Heeft er iemand ideeen/oplossingen hiervoor? Ik slaap al meer, doe visualisaties, gym en wandel, maar hier wordt ik een beetje erg gek van....

Greetings bluestormwatcher :cry: :boggle:
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Re: stress kwijt raken

Postby bellinus » 18 Oct 2008, 16:03

Beste bluestormwatcher,

hoe of dat ik dit doe wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook bij jou werkt, maar ik maak je deelgenoot van mijn ervaringen, die bij mij zeer goed werken.

ik zoek mijn ruimte op "de kamer waar ik alleen kan zijn" en ga liggend mediteren
ik maak een reis langs al mijn lichaamsopeningen "chakra's" ik roep altijd de hulp in van mijn gids -ik weet dat dit Ceridwen is- en geef aan "ik reik u mijn hand, pak deze hand als u wilt en leidt mij op het pad welke rust en healing schenkt"
verder stuur ik altijd alles wat mijn gezondheid belemmert -en dat is ook stress - naar het licht om het te laten reinigen in de cosmos en vraag positieve energie -body light oefening maar dan op mijn eigen wijze- en licht terug.
soms gebruik ik sjamaan drums tijdens deze meditatie, maar altijd zo duister mogelijk.

mijn moeder is recent vrij plotseling overleden, men heeft onlangs mij verteld dat een longtransplantatie wel eens tot de mogelijkheden zou kunnen gaan behoren. verder wil ik dolgraag verhuizen want mijn leefomgeving is bizar negatief te noemen. dus stress kansen zijn er genoeg dacht ik en het helpt bij mij wel.
dus hopenlijk ook bij jou succes.
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Re: stress kwijt raken

Postby Lizzy » 19 Oct 2008, 00:27

Bellinus heeft al een aantal goede mentale/spirituele adviezen gegeven, dus ik geef nog even een aanvulling op het fysieke vlak.

Ken je iemand in je omgeving die kan masseren? Lange, zachte bewegingen, altijd richting het hart en na 10 minuten kun je de druk iets op voeren, zolang het maar niet pijnlijk wordt. Hotstonemassage zou waarschijnlijk nog meer effect hebben, aangezien je met de warmte dieper in de spieren komt. Verder kan een zonnebankje ook helpen om je spieren te laten ontspannen.

Heel veel succes, ik weet hoe vervelend spanning in je nek en rug kan zijn! :hug:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Return to Bij het Haardvuur