),maar wou graag dit met jullie delen,
een opdracht voor school: beschrijf je droombaan
Mijn Droombaan
Ik droom maar wat.
Werken als woon- en activiteitenbegeleider lijkt mij erg leuk, het ligt er natuurlijk wel aan waar…
Ergens te midden van prachtige natuur, een plek waar mensen tot rust kunnen komen, trauma’s verwerken, zichzelf kunnen (her-) ontdekken, geestelijk revalideren.
Dit met behulp van kunst, schilderen, boetseren, muziek, poëzie, verhalen vertellen etc.
Activiteiten ondernemen als wandelen, zwemmen, natuurverbonden sporten beoefenen en naturisme voor wie het prettig vind.
Men kan komen om deel te nemen aan activiteiten of om een poosje te wonen.
Wie wil kan helpen bij het bereiden van gezonde, verse maaltijden (biologisch en vegetarisch natuurlijk). De groente daarvoor wordt deels in een eigen moestuin gekweekt. Daarnaast is er nog een kruidentuin met geneeskrachtige planten en bankjes onder bomen waar men kan zitten.
Een stal met wat beesten als geiten en kippen, die men kan verzorgen, zou ook bevorderlijk zijn voor het welbevinden.
Er heerst een goede verstandhouding tussen te cliënten en de medewerkers en ook onderling wordt verteld en geluisterd.
Ervaren therapeuten zijn er vaak te vinden en makkelijk aanspreekbaar.
Daarnaast worden er vaak interessante lezingen gehouden over persoonlijke ontwikkeling, kunst, cultuur, geschiedenis en alles wat de cliënten mocht interesseren.
Hier zou ik mij graag ook verder willen ontwikkelen, doorleren en misschien ooit leidinggevende worden.
En als dit niet bestaat vind ik misschien ooit mensen die gek genoeg zijn om zoiets op te richten.
Salaris is voor mij geen punt, als ik maar kan rondkomen en veel vakantie hoef ik niet als ik geniet van mijn werk.
LLL Maena

,
OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING
Bedankt allemaal!!