spirituele reizen

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

spirituele reizen

Postby Brenda » 05 Apr 2009, 08:11

Ik wil volgend jaar heel gaag een spirituele reis maken, naar Engeland, Ierland of Schotland en vroeg me af of die zo kant en klaar te boeken zijn.
Hebben jullie daar ervaringen mee? Met bedrijven die dit soort reizen organiseren bedoel ik? Of gaan jullie gewoon zelf naar de plekken die jullie willen bezoeken?
Ik ben wat vakanties betreft wel iemand die graag alles voor zich laat regelen dus als er een georganiseerde excursiereis bestaat die ook echt een beetje spiritueel getint is (dus geen massatoerismegedoe) dan zou ik dat helemaal geweldig vinden.
Brenda

Re: spirituele reizen

Postby Donagh MacBran » 06 Apr 2009, 11:42

ALs het al bestaat, dan denk ik dat ze in een christelijk jasje zullen zitten. Als je je eigen pad wilt ervaren, dan stel ik voor dat je zelf de touwtjes in handen neemt en zelf kijkt wat je wilt bezoeken. Ik zal eens voor je kijken wat wellicht wel interessant kan zijn :)
Kind Regards,

Donagh MacBran
ImageImageImage Image
Druid Donagh
Donagh MacBran
OBOD Druid

Postby Turtle » 06 Apr 2009, 14:18

Brenda wrote:Ik wil volgend jaar heel gaag een spirituele reis maken, naar Engeland, Ierland of Schotland en vroeg me af of die zo kant en klaar te boeken zijn.
Hebben jullie daar ervaringen mee? Met bedrijven die dit soort reizen organiseren bedoel ik? Of gaan jullie gewoon zelf naar de plekken die jullie willen bezoeken?
Ik ben wat vakanties betreft wel iemand die graag alles voor zich laat regelen dus als er een georganiseerde excursiereis bestaat die ook echt een beetje spiritueel getint is (dus geen massatoerismegedoe) dan zou ik dat helemaal geweldig vinden.

Jawel hoor, die zijn er. Moet je voor de grap maar eens wat oude zomernummers van Onkruid opduikelen, misschien in de bibliotheek, en wie weet komt er komende maand of daarna ook weer zo'n nummer met tips uit. Zo weet ik dat er Godinnenreizen naar Malta zijn en spirituele campings in de Pyreneeen.

Turtle
Turtle

Location: Here and there and everywhere - fancy coming along?

Postby Brenda » 06 Apr 2009, 15:28

Ik heb al heel wat af gegoogled, maar een echte themareis naar engeland, schotland of ierland over druiden kan ik niet vinden... Misschien wat voor OBOD Nederland om te organiseren?? :).

Ik heb wel iets van magische reizen gevonden, dat lijkt me op zich ook wel wat. Nadeel daar is alleen dat je wel je vlucht enzo zelf moet organiseren...
Ja ja, ik weet het, voor sommige mensen is dat misschien een peuleschil, maar ik heb liever dat alles al georganiseerd is en dat ik me geen zorgen hoef te maken alleen maar hoef te genieten van wat ik zie :).
Brenda

Postby Turtle » 06 Apr 2009, 19:14

Brenda wrote:Ik heb al heel wat af gegoogled, maar een echte themareis naar engeland, schotland of ierland over druiden kan ik niet vinden... Misschien wat voor OBOD Nederland om te organiseren?? :).

Ik heb wel iets van magische reizen gevonden, dat lijkt me op zich ook wel wat. Nadeel daar is alleen dat je wel je vlucht enzo zelf moet organiseren...
Ja ja, ik weet het, voor sommige mensen is dat misschien een peuleschil, maar ik heb liever dat alles al georganiseerd is en dat ik me geen zorgen hoef te maken alleen maar hoef te genieten van wat ik zie :).

OBOD in Engeland organiseert wel camps en retraites, maar misschien hou je niet van kamperen? Je kunt ook eens kijken bij Chalice Well, die organiseren ook het een en ander aan retraites in Glastonbury.

Of je kunt via het Britse toeristenburo een verzorgde rondreis boeken met veel druidische aanknopingspunten/bestemmingen. Het spiri moet je er dan wel zelf in brengen door je vooraf in te lezen.

Els
Turtle

Location: Here and there and everywhere - fancy coming along?

Postby Brenda » 07 Apr 2009, 06:18

Ik ben inderdaad niet zo'n kampeertypje, misschien niet erg druideachtig maar ik hou gewoon niet zo van dat gekruip in tenten en slaap graag in een bed...

Ik bedoelde ook niet echt een retraitereis, die spiritualiteit zoek ik inderdaad wel bij mezelf, maar meer het bezoeken van de plekken waar het druipt van de oude energie. Dat geeft zo'n geweldig gevoel dat je bijna vanzelf contact met je diepere zelf krijgt.
De meeste georganiseerde reizen hebben wel 1 of 2 van die plekken in hun programma zitten maar ik dacht misschien is er wel een echte themareis van.

Nou ja, in ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb nog even de tijd om het allemaal uit te zoeken. Mijn plannen zijn pas voor 2010 :).
Brenda

Postby scopulus » 07 Apr 2009, 23:11

Brenda,

Die plannen voor 2010.... waarom werk je zelf niet eens iets uit? Je liet al weten dat je niet doet, en dat alles moet klaargestoomd worden voor je. Maar ook in de spirituele wereld kan niks worden klaargestoomd voor je, tot je het zelf doet. Misschien voor z'on reis moet je echt wel ook iets zelfs maken en doen. Je kan een bestaande reis nemen, met hotel en zo, naar vb: Glastonbury, maar daarbij zal je zelf moeten opzoeken hoe alles daar ligt, en spiritueel de tocht zelf voorbereiden me dunkt. Dwz: alle soorten plaatsen en monumenten opzoeken, en bezoekuren , etc en in kaart brengen. Ik zou het je graag eens zien doen en het zelf uitwerken. Wie weet... zal het wel heel erg krachtig voor jou zijn! en je meer voldoening geven dan een fastfood spirituele trip uit één of andere centrum waar je heel veel geld moet voor betalen...
Words, mere words, Vivid, clear and sometimes Cruel!!!
Yet ... they have a subtle magic in them.

'Oscar Wilde' The picture of Dorian Gray.
scopulus
OBOD Ovate

Postby Brenda » 09 Apr 2009, 06:24

scopulus wrote:Brenda,

Die plannen voor 2010.... waarom werk je zelf niet eens iets uit? Je liet al weten dat je niet doet, en dat alles moet klaargestoomd worden voor je. Maar ook in de spirituele wereld kan niks worden klaargestoomd voor je, tot je het zelf doet. Misschien voor z'on reis moet je echt wel ook iets zelfs maken en doen. Je kan een bestaande reis nemen, met hotel en zo, naar vb: Glastonbury, maar daarbij zal je zelf moeten opzoeken hoe alles daar ligt, en spiritueel de tocht zelf voorbereiden me dunkt. Dwz: alle soorten plaatsen en monumenten opzoeken, en bezoekuren , etc en in kaart brengen. Ik zou het je graag eens zien doen en het zelf uitwerken. Wie weet... zal het wel heel erg krachtig voor jou zijn! en je meer voldoening geven dan een fastfood spirituele trip uit één of andere centrum waar je heel veel geld moet voor betalen...

Misschien heb je gelijk en is het inderdaad wel goed voor me om die dingen zelf uit te zoeken...
Maar waar het mij nu vooral om gaat is dat ik die plekken eens graag wil zien en ervaren, ik ben nog niet zo ver op mijn spirituele pad dat ik er al echt een complete spirituele reis van wil maken. (daar bedoel ik mee, mezelf door mijn binnenste laten leiden en zien waar ik uitkom, zoals phillip beschrijft in zijn boek het pad van de druide)
Daarbij ken ik mezelf en weet ik dat ik de neiging heb om gestresst te raken als ik zelf dingen moet organiseren. En dat ik dan minder goed bij mezelf kom. Ook iets waar ik aan moet werken, dat weet ik. En misschien maak ik de komende maanden wel zulke grote sprongen dat ik dat tegen de tijd dat ik wil gaan wel aan durf, maar voor nu vroeg ik me gewoon af of er zo'n reis bestaat...
Ik zal er in ieder geval eens mee aan de slag gaan, kijken welke ontwikkelingen mijn gevoel bij het zelf organiseren gaat maken. Ik heb immers ook nog tijd genoeg voor ik wil gaan...
Brenda

Postby Lizzy » 05 Jun 2009, 07:32

Dag Brenda,

Ik weet niet of je perse georganiseerd wil, maar als je naar Glastonbury, Somerset gaat, kun je daar prima een 'spirituele reis' beleven hoor! :grin:

In Glasters zelf is al de Tor, Chalice Well, Abbey grounds, Gog en Magog (twee hele oude eiken) en Wearyall hill, to name a few. In de directe en zeer bereikbare omgeving (ook met het OV) heb je in Wells the Bishops palace and gardens, de Cheddar Gorge and caves zijn zeer bijzonder, in Bath zijn hele speciale plekken waar ik je meer over zou kunnen vertellen en zelfs Stonehenge is prima te bereiken.

Je mag me altijd een pm sturen als je interesse hebt! :shake:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby Brenda » 08 Jun 2009, 07:10

Hoi lizzy,

Dankjewel voor het meedenken :).
Maar ik wil het inderdaad graag georganiseerd, vooral omdat ik nogal een perfectionist ben als het om plannen gaat en ik wil deze reis juist al die strakke gevoelens los laten en mezelf laten leiden :).
Nu weet ik dat het misschien ook wel goed is om die drang van mezelf los te laten maar daar ben ik nu nog niet aan toe... Ik heb nu vooral de behoefte om te laten leiden en te ervaren wat er gebeurd, en dat lukt mij het beste als iemand anders de organisatie op zich neemt :) .
Maar ik heb iets gevonden dat geweldig aansluit op wat ik wil :D. En het gekke is ook nog dat het georganiseerd word door mensen die vlak bij mij uit de buurt komen! :).
Het tijdstip is goed, het is een kleine groep, er is aandacht voor de spirituele kant en er zijn zelfs workshops en we gaan naar de plekken die ik wil zien... Kortom, het lijkt wel of de reis voor mij gemaakt is :).
Deze mensen doen die reis 1x per jaar, ze zijn pas geweest en ik hoorde ervan door iemand die bij mij op yoga zit en het begon gelijk leven binnen in mijn hart... Ik kan bijna niet wachten tot het mei 2010 is! :)
Brenda

Postby WendyG » 15 Jun 2009, 21:11

Hoi Brenda, wat leuk dat het je gelukt is iets vlakbij huis te vinden! Grappig he, hoe wat je zoekt soms vlak onder je neus ligt :D
Ik ben wel een beetje jaloers hoor, de laatste keer dat ik in Glastonbury was, was 2006 en ik vond het geweldig :cloud9:
Alleen al in stilte in de Chalice Well Garden zitten mediteren was een belevenis...
Alvast een heel inspirerende reis gewenst!
Image
Curse of the Tahiéra, a spiritual fantasy novel ~
De Vloek van de Tahiéra, spirituele fantasyroman

http://www.wendygillissen.com
Wendy's harp adventures
http://www.youtube.com/user/wendygillissen
WendyG

Postby Brenda » 16 Jun 2009, 06:17

Ja Inderdaad... alles wat goed voor je is dat vind jou wel, dat hoef je niet te zoeken. Alleen maar de wens in je hoofd houden en het komt goed :). Hoe vaak me dat al niet overkomen is, dat kan geen toeval meer zijn :).
Glastonbury is dat waar die cathedraal van Arthur staat? Ik wil me van te voren nog wel in dat gebied verdiepen. Boeken lezen enzo :). Het ging me in eerste instantie voornamelijk om stonehenge, ik heb begrepen dat we daar ook echt naar binnen mogen om te mediteren als 1 van de weinige groepen die daar per dag toegelaten worden. De mensen die het organiseren die hebben engelse contacten die dat regelen :D. Ook gaan we een grafheuvel in waarbinnen heel veel mensen al hele mooie ervaringen hebben gehad :).
Maar goed, ik raak er niet over uitgepraat merk ik :D. Wat dat betreft heb ik mooi lang de tijd om me er op te verheugen!
Brenda

Postby WendyG » 16 Jun 2009, 21:09

In het centrum van Glastonbury staat inderdaad die oude abbey, waarvan met zegt dat de fundamenten van een van de kerken op die van de eerste kerk staan die gesticht zou zijn door Joseph of Arimathea...de doornstruik die daar groeit zou ook een afstammeling zijn van de doornstruik die daar groeide toen hij zijn staf in de aarde stak :D

En Arthur en Guinevere zouden er begraven hebben gelegen, maar als ik me goed herinner hadden de monniken dat verzonnen om het middeleeuws toerisme te stimuleren :grin:

Ik vond de ruines van de Abbey indrukwekkend, maar ik had er niet zoveel gevoel bij...vond ze een beetje protserig, maar da's mijn invulling. Ik aanbid god/godin liever in de natuur! :D

De Chalice Well Garden daarentegen, en de Tor vond ik heel indrukwekkend, qua energie maar ook qua natuurschoon. Echt de moeite waard om 's ochtends of 's avodns naartoe te gaan, als de 'toeristen' weg zijn en je je lekker af kan stemmen op de sfeer... :cloud9: Ik heb daar een paar hele mooie ervaringen gehad, die nog veel later doorwerkten in m'n dromen :)

Tja en Stonehenge natuurlijk, geweldig...ik ben benieuwd naar je belevenissen!

PS het barst echt van de goede Engelse sites over Glastonbury en het gebied, even googlen en de info vliegt je om de oren! :D
Groetjes, Wendy

PS een fotootje van de Chalice Well, een oeroude bron die uitkomt in de Chalice Well Garden en bijzonder ijzerhoudend water geeft:
Image
Image
Curse of the Tahiéra, a spiritual fantasy novel ~
De Vloek van de Tahiéra, spirituele fantasyroman

http://www.wendygillissen.com
Wendy's harp adventures
http://www.youtube.com/user/wendygillissen
WendyG

Return to Bij het Haardvuur