Hi,
Via de website kreeg ik een vraag of ik iemand weet die rituelen begeleidt voor begrafenissen/crematies. Heeft iemand ervaring hierin vanuit de druidische traditie?
Groet,
Henk
Melkboer wrote:Hi,
Via de website kreeg ik een vraag of ik iemand weet die rituelen begeleidt voor begrafenissen/crematies. Heeft iemand ervaring hierin vanuit de druidische traditie?
Groet,
Henk
Turtle wrote:Torc, maar of hij het nu nog doet weet ik niet.

bellinus wrote:Hallo,
Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat er voldoende priesters zijn die ook een ritueel kunnen leiden als het gaat om de dood en de daarmee gepaard gaande verbranding of ter aarde stelling.
Maar ik vraag mij alleen af: Wanneer kun je hier zelf iets mee gaan doen voor anderen.
Ik begrijp dat het niet verstandig zou kunnen zijn om na twee qwersu van de bardengraad te hebben ingezien je hierin te gaan storten -maar dat is mijn mening- er is wel meer diepgang nodig.
maar kan iemand mij via dit forum of middels een pm vertellen wanneer je daar wel klaar voor bent en wat je er eventueel nog meer voor zou dienen te doen alvorens je hierin te storten (zoals cursussen ofzo).
daarom ook volg ik nauwgezet alle reacties op dit onderdeel.
Ik voel er wel wat voor om een dergelijk ritueel uit te mogen voeren.
Maar dit geldt ook voor handvesting en druidisch dopen.
ik schouw met u mee.....
Turtle wrote:Als je iets wil met uitvaarten wordt vanuit die business verwacht dat je daar een diploma voor hebt; uitvaartbegeleider. Een aantal mensen van de Pagan Federation International in Nederland, waaronder destijds Torc, hebben die opleiding gevolgd. Je zou eens contact met hen kunnen opnemen om te horen hoe zij dit hebben ervaren, waar ze tegenaan liepen, kosten, tijd etc.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests