Probleem

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Probleem

Postby Moncha_Eilis » 29 Nov 2009, 19:09

Hallo allemaal,
een aantal jaar ben ik lid geweest van het OBOD. Toen ben ik een hele onzekere periode ingegaan in mijn leven en heb, bij nader inzien onterecht, al mijn spirituele schepen achter mij verbrand.
Mijn opleiding to Bard en een heleboel andere boeken heb ik weggedaan, om er nu achter te komen dat ik een hele verkeerde beslissing heb genomen.
Op het moment dat ik dit alles heb gedaan, voelde ik mij heel erg in de steek gelaten door alles en iedereen.
Mijn man en twee kinderen zijn gediagnostiseerd met een aan Autisme verwante stoornis ( syndroom van Asperger en PDD-nos (McDD) en mijn man is in die tijd ook op zijn werk de wacht aan gezet en is intussen afgekeurd. Ik was zo kwaad op het universum, dat ik alle spirituele zaken de rug heb toegekeerd.
Het is echter een deel van mijzelf en hier kan ik niet omheen.
Hebben jullie een idee hoe ik het probleem op kan lossen, want ik ben echt alles kwijt en heb mij toen ook uit het OBOD laten schrijven, waar ik heel veel spijt van heb.
Ik heb nu mijn account weer laten activeren hier, om toch te proberen weer contact te leggen.
Ik hoop dat jullie mij begrijpen ??
Door het ontslag van mijn man is er geen extra potje, om weer de cursus aan te schaffen helaas !
Graag jullie input.

Liefde en Licht
Moncha
Greetings from under the ash tree

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Re: Probleem

Postby Turtle » 29 Nov 2009, 20:54

Moncha_Eilis wrote:...een aantal jaar ben ik lid geweest van het OBOD. Toen ben ik een hele onzekere periode ingegaan in mijn leven en heb, bij nader inzien onterecht, al mijn spirituele schepen achter mij verbrand.
Mijn opleiding to Bard en een heleboel andere boeken heb ik weggedaan, om er nu achter te komen dat ik een hele verkeerde beslissing heb genomen.

Ik zou zeggen..... Laat de boeken voor wat ze zijn, leen er zonodig wat bij de bibliotheek als je de behoefte hebt weer over druidisme te lezen of bij de nieuwe vrienden die je vanaf nu weer gaat maken. Je bent je boeken dan misschien kwijt maar niet je vermogen om op vanuit de druide filosofie te leven en rituelen te doen, te mediteren, opnieuw verbinding te maken. Je weet nooit wat je vanaf dit moment weer toevalt.

Els
Turtle

Location: Here and there and everywhere - fancy coming along?

Postby Moncha_Eilis » 29 Nov 2009, 22:46

Hoi Els,
heel hartelijk dank !!
Het enige wat ik erg jammer vind is, dat ik niet meer de graad van Bard kan halen, want ik heb de opleiding niet meer, die heb ik ook weggedaan. Boeken kan ik inderdaad weer lezen. Ik heb een boek gevonden van Emma Restall Orr over Druidisme. Dat is dan misschien weer een start, maar de graad halen gaat niet meer, jammer genoeg.

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Postby Turtle » 30 Nov 2009, 19:51

Moncha_Eilis wrote:Hoi Els,
heel hartelijk dank !!
Het enige wat ik erg jammer vind is, dat ik niet meer de graad van Bard kan halen, want ik heb de opleiding niet meer, die heb ik ook weggedaan. Boeken kan ik inderdaad weer lezen. Ik heb een boek gevonden van Emma Restall Orr over Druidisme. Dat is dan misschien weer een start, maar de graad halen gaat niet meer, jammer genoeg.

Ik stuur je een PM-tje

Els
Turtle

Location: Here and there and everywhere - fancy coming along?

Postby bluestormwatcher » 30 Nov 2009, 23:35

Hoi Monch eilis,

Wat jammer joh, dat het zover moest komen voordat je besefte dat druidisme, de obod en bard zijn het wel waard zijn. Heb zelf ook zoiets gehad dat ik mijn halve bibliotheek aan wat ik verzamelt had bijna heb weggegooid. Ik had in die tijd een oplettende ouder, die dit zonde vond, alles uit de vuilnisbak heeft gevist en het heeft opgeborgen. Moest wel beloven dat ik het nooit meer zou doen, maar daar heb ik aan gehouden.

Neem je tijd voor jezelf en je beslissingen. Sterkte en veel kracht en licht toegewenst.

Groeten Bluestormwatcher :hiya:
Image

Godin Moeder...

Godin, Moeder voor mij bent u een rots.
in deze mijn ontwricht leven
Mijn Godin waar ik op terug vallen kan
Godin uw woorden vormen voor mij een zin
Godin U bent voor mij een begrip
Een liefde vol genegenheid
U Grote Moeder U vult mijn leven
Zonder U mijn Godin,
zou ik het leven niet aankunnen
Godin mijn grote Moeder ik wil u laten weten.
Ik ben u dankbaar
Voor Uw plaats in mijn leven
Moeder laat die plaats nooit leeg achter
Godin blijf bij me
bluestormwatcher
OBOD Bard

Postby Lizzy » 01 Dec 2009, 11:18

Beste Moncha,

Wat rot voor je. Bovendien vereist het ook een zekere mate van moed om terug te komen op je beslissingen, dus more power to you zou ik zo zeggen!

Over de opleiding, de regels binnen OBOD zijn behoorlijk verruimd. Iemand die de opleiding doet of heeft gedaan, mag iemand anders (voor een heel klein symbolisch bedrag) 'mee laten reizen' op zijn of haar opleiding, niet alleen meer een partner, maar ook buiten het gezin. Uiteindelijk heb je dan nog niet de boekjes zelf in de zin van dat als je klaar bent, ze natuurlijk terug moeten naar de eigenaar, maar je kunt 'm wel weer helemaal overnieuw doen en gewoon doorgaan met je graden en dus uiteindelijk alles afronden.

Komt er een periode waarin het er financieel gezien weer wat rooskleuriger voorstaat, kun je ze altijd nog eens bestellen voor jezelf nietwaar.

Er zullen vast wel mensen zijn die hun opleiding willen delen. Ik zou anders er ook zeker een mail aan wagen naar de obod office in engeland, die zijn graag bereid om je op weg te helpen.

Heel veel succes!

:hug: Liz
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby bellinus » 01 Dec 2009, 16:28

nogal heftige periode, waarbij ik me de reactie voor kan stellen.
en inderdaad er komt moed voor kijken om je opnieuw aan te melden.
is er geen mogelijkheid (in overleg met obod) dat je kopieen onder ogen krijgt.
want je wilt je handvat(de qwersu) altijd nog eens kunnen bekijken.
en we willen allemaal ons handvat behouden lijkt mij.
ik hoop met recht op een oplossing, zodat je weer jou pad kan volgen, want hiermee zet je alles ook met betrekking tot de huidige situatie weer beter op de rails
veel sterkte en vele handen maken licht werk denk ik dan nu even terloops
With the blessings of the hazel tree
nature rules my spirit,
Ceridwen my guide,
Bea my muze,
the moon i looked up to,
the stars hidens my ancestors,
sjamanic thoughts are the vitamines for the entire body, mind and spirit
ImageImageImage
bellinus
OBOD Ovate

Postby Moncha_Eilis » 01 Dec 2009, 19:03

Heel hartelijk dank voor al jullie lieve reacties. Graag zou ik inderdaad zelf de gwersi weer hebben, misschien dat het mogelijk is om voor een symbolisch bedrag ze weer te kopen. Uiteindelijk heb al eens een keer voor de hele cursus betaald, maar dat is iets waar Jurre over moet beslissen, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem gemaild, maar ik heb helaas nog niets van hem gehoord.
Afwachten dus !!
Ik vind het in ieder geval heel fijn om te horen dat jullie allemaal met mij meedenken en de gevoelens herkennen !!
Daarvoor mijn dank.
Vanmiddag hebben we te horen gekregen dat mijn man helemaal arbeidsongeschikt verklaard wordt en daarmee is er voor ons in ieder geval financiële zekerheid. Dit is zo'n ontzettende opluchting na meer dan twee jaar van onzekerheid.
We wachten nu nog op de papierhandel en dan kunnen we werken aan een gedeeltelijke opvulling van zijn week.
Studeren doet hij heel graag en hij is helemaal fan van Joseph Campbell en weet zelf ook heel veel van mythologie af. Dit is een onderwerp waarin hij zich graag verder zou willen verdiepen.
Jullie horen wel, het ziet er nu toch wat zonniger uit alemaal.
Heel hartelijk dank voor jullie medeleven en ik laat horen als ik van Jurre iets weet.

Liefde en Licht
Moncha

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Postby Lizzy » 01 Dec 2009, 23:34

Fijn om te horen Moncha, ik hoop dat je ook een positief bericht van Jurre ontvangt. :hug:
Lizzy
OBOD Druid

Postby Moncha_Eilis » 02 Dec 2009, 13:24

Hoi Lizzy,
dankjewel, ik heb jammer genoeg nog niets gehoord. Ik hoop dat hij het mailtje wel ontvangen heeft. Ik heb het twee dagen geleden verstuurd.

Liefde en Licht
Moncha

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Postby AwishOFpeace » 03 Dec 2009, 13:57

He Moncha,

Ja, natuurlijk krijg je een nieuwe kans, dat zou de godin van het leven
ook doen voor al haar levende creaties.
Want na de herfst en de winter krijgt de natuur immers altijd de kans om opnieuw en verjongt te (her)beginnen.

Dus welkom! :shake:

We cross our fingers for you! :hug:

Edwin,
doei
:trisk: :greenpeace:

ImageImage OBOD DRUID COLLEGE OF HEALING

Peace, healing and love
is there always for all life
of the whole world of
Mother Earth and Father Sky or Cosmos,
because of that, I call myself a universal druid of life
through, in and with
love, healing and peace,
my friend.

My own website:
http://www.vredeswens.nl

OBOD-gallery:
http://www.xs4all.nl/%7Ecearcall/obod-g ... es-nl.html

:smgrove: :rainbow: :fairies:
AwishOFpeace
OBOD Ovate

Postby Moncha_Eilis » 03 Dec 2009, 14:04

Heel hartelijk dank !!
Ik hoop het, ondertussen nog steeds niets gehoord jammer genoeg. Ik heb nog een mailtje gestuurd, om te vragen of hij mijn mailtje heeft ontvangen, maar tot op heden nog steeds niets. Afwachten maar.....

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Re: Probleem ( bijna opgelost)

Postby Moncha_Eilis » 04 Dec 2009, 17:12

Hallo,
nou het probleem is bijna opgelost. Jurre meldt mij weer aan bij het OBOD, dus vanaf nu ben ik weer lid !!!
Het probleem van de gwersi, daar moet ik nog even op wachten wat hij daarvan zegt.
Ik laat het jullie nog weten !!
In ieder geval heel veel dank voor alle steun die ik hier ontvangen heb. Het is fantastisch om weer terug te zijn.

Image

Image

little druid made by me
Moncha_Eilis

Postby Lizzy » 05 Dec 2009, 00:47

Fijn dat je bericht terug hebt gehad!
Lizzy
OBOD Druid

Return to Bij het Haardvuur