Vakantie in engeland

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Vakantie in engeland

Postby Robin de Warm » 05 Apr 2009, 14:55

Hallo allemaal,

ik ga komende vakantie naar engeland, en wel in de omgeving van Berwick upon Tweed in noord engeland/schotland :warm: .
en ik vraag me af of er iemand is die nog mooie, interessante, en leuke sights weet om naar toe te gaan :shrug: .

Groeten Robin de Warm
Awen_001.jpg
(893 Bytes) Downloaded 2864 times
Je ziel is als de Eik, oud, wijs en groots.
Alleen jij moet de leeftijd, wijsheid en grootsheid nog ontdekken
Robin de Warm

Re: Vakantie in engeland

Postby Donagh MacBran » 06 Apr 2009, 11:36

het ligt er een beetje aan wanneer je precies gaat ;) en of je zin hebt om een doorreis te maken. Maar hoe dan ook... Arran is zeker de moeite meer dan waard.
Kind Regards,

Donagh MacBran
ImageImageImage Image
Druid Donagh
Donagh MacBran
OBOD Druid

Postby Robin de Warm » 07 Apr 2009, 21:21

hallo Donagh,

Ik ga in het begin van augustus 10 dagen met mijn gezin weg. :grin:
Omdat ik 2 dochters heb, 1 van 3 en een half jaar en een van 6 maanden, is lang reizen niet echt een optie voor elke dag.
Ik hoop dat er ook mooie en leuke dingen zijn in de centrale omgeving van edinburgh en zuid schotland. :cloud9:

Groet Robin
Je ziel is als de Eik, oud, wijs en groots.
Alleen jij moet de leeftijd, wijsheid en grootsheid nog ontdekken
Robin de Warm

Postby nathair » 13 May 2009, 12:33

Ik hoop dat er ook mooie en leuke dingen zijn in de centrale omgeving van edinburgh en zuid schotland. :cloud9:

Edinburgh omgeving: christelijk maar wel heel interessant is de Rosslyn Chapel, net ten zuiden van Edinburgh
wij waren er vorig jaar in september, toen was het daar heel rustig en konden we er een paar uur doorbrengen in stilte en rust. Ley en andere energievelden te voelen.

The Fortingall Yew in Perthshire, vlak bij Aberfeldy is de oudste levende boom in Europa. Is wel wat meer naar het noorden dan waar jij zit : http://en.wikipedia.org/wiki/Fortingall_Yew
Als je er heen gaat zoek dan ook het kleine ommuurde kerkhof achter die boom op. Daar komt bijna niemand, je moet door een deur; er is een bijzondere energie. Kerk is ook wel bijzonder, niet oud maar wel in een aparte stijl gebouwd, zou zeggen door iemand met gnostische kennis. Gebouwd op de plek waar al eerder kerken stonden. En er was al een heilige plek voordat de christenen er een heilige plek van maakten. Omgeving is interessant, heeft veel oude geschiedenis.
Glen Lyon zelf vond ik een van de mooiste glens, met veel mysterieuze plekken, en je kunt helemaal langs het riviertje de Lyon, maar zoals gezegd, het is dus wel een stukje ten noorden van waar jij zit .

Holy Island ligt nog net in Engeland, tussen New Castle en Edinburgh in, het is een van de oudste Christelijke plaatsten/kloosters/abdijen maar je kunt voelen dat er voor die tijd al een heilige plek was. Dit is een getijden eiland, dus je moet rekening houden dat het niet altijd te bereiken is. Je kunt vanuit het centrum van het dorp met een soort treintje naar een oud kasteel, dat is dus ook leuk voor kinderen. Toen wij er waren waren er heel veel zeehonden. (het ligt in Berwick-upon-tweed, Northumberland, UK). Google hier voor op Lindisfarne of op Lindisfarne Castle. Kan druk zijn in augustus.

In Edinburgh zijn nog oude bronnen en oude ruines te vinden in Holyrood Park

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/ is een leuke website om meer te lezen en je voor te bereiden over de buurt van waar je zit.
En megalitische plekken in Midden and Zuid Scotland kun je hier vinden: http://www.stonesofwonder.com/midindex.htm
-From the place under the old Ash tree, beside the young Yew
Nathair ImageImageImage
--
Stir the sacred cauldron
Dance along with me
Round and round and round we go
Until our hearts are free
nathair
OBOD Ovate

Postby Donagh MacBran » 13 May 2009, 22:08

Dumfries en Galloway zijn heel mooi. Door de lokale bevolking ook wel Burns Country genoemd. Ik stel voor dat je daar dan heen gaat. Maak er wat moois van.
Kind Regards,

Donagh MacBran
ImageImageImage Image
Druid Donagh
Donagh MacBran
OBOD Druid

Postby Robin de Warm » 22 May 2009, 15:40

Wauw, Dat zijn voldoende sugesties om een maand mee te vullen :wiz:
Bedankt voor de hulp, en ik ga zeker nog even die websites checken en kijken wat de rest van de clan leuk vind.

Groet Robin
Robin de Warm

Postby elisabeth » 12 Mar 2010, 04:16

HI,

Persoonlijk ben ik helemaal in de ban van glastonbury
Er is daar veel te zien oa de chalice welss en de tor en een paar musea
Voor mij is dat echt thuiskomen. De hele highstreet gevuld met spirituele winkels.
echt een aanrader.

bb Elisabeth Kooreman
For the king for the land for the mountains
For the green valleys where dragons fly
For the glory the power to win the black lord
I will search for the emerald sword

Rhapsody of fire - Symphony of enchanted lands - Emerald sword

Peace and Love and Light

ImageImageImageImage
elisabeth
OBOD Bard

Postby Catweazle » 30 Oct 2010, 16:03

Ikzelf ga heel graag naar midden engeland. Je hebt daar zowel de grote steden zoals Nottingham maar je
zit ook snel in de natuur (peak district bijvoorbeeld). Ook is het bij lange na niet zo toeristisch als
in het zuiden en Londen. Hier is een leuke Nederlandstalige link over de East Midlands

Veel plezier d'r mee

Cat
Catweazle

Postby Birken » 04 Apr 2011, 13:47

Ook ik hoop dit jaar een week of twee (laatste twee van juli) naar Engeland te gaan. Het wordt het Zuiden tot London (kom niet onder Legoland uit), laat maar zeggen.
Glastonbury, Avebury, wie weet nog meer? Ook eventueel ideeën voor overnachtingen.
Ik neem mijn zoon van 11,5 jaar mee, we gaan met zijn tweeën.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!

Birken.
Birken

Return to Bij het Haardvuur