Tattoos

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Tattoos

Postby elisabeth » 23 Feb 2010, 21:37

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of jullie tatoeages hebben en of ze een speciale(spirituele) betekenis hebben.

Ik heb een zwaard op mijn rechterbovenarm. Het is mijn expressie van het zwaard excalibur en boven in de knop van het hadvat staat een E wat staat voor Excaliber en Elisabeth de oma waar ik naar vernoemd ben en waar ik heel gek mee was en een heel sterk persoon was.
Verder staat het zwaard voor doorzettingsvermogen dapperheid en kracht wat mij door een hele moeilijke periode heeft heen geholpen en waar ik kracht uit put als het allemaal even niet goed gaat
Een vriend van mij heeft dit zwaard voor me ontworpen.

Verder wil ik graag nog een tattoo van een druidepriesteres en van een draak op mijn voet en ik ben bezig nog een andere tatoeage te bedenken om mijn hartlongziekte en het daardoor niet mijn ambities te kunnen waarmaken maar dat het leven wat ik nu heb ook de moeite waard is. het word een schedel met vampiertanden met een staf met een slang die geneeskunde betekend wat ik graag had willen studeren en daarboven moeten iets van bloemen of kristallen voortkomen die mijn huidige leven voorstellen ik doe nu vrijwillegerswerk met dieren en dat is heel dankbaar werk en geeft veel voldoening.

Ben benieuwd naar andere boeiende verhalen achter tattoos

bb Elisabeth
For the king for the land for the mountains
For the green valleys where dragons fly
For the glory the power to win the black lord
I will search for the emerald sword

Rhapsody of fire - Symphony of enchanted lands - Emerald sword

Peace and Love and Light

ImageImageImageImage
elisabeth
OBOD Bard

Re: Tattoos

Postby katsu » 25 Feb 2010, 00:01

Gek genoeg komt je vraag met enige regelmaat naar voren Elisabeth. (als je de search functie gebruikt kom je al een hoop tegen)
Maar goed, het antwoord op je vraag: ja.

Ik heb een Awen op ieder schouderblad laten tatoeeren. Gedaan net voor en net na het overlijden van mijn moeder. Verder nog een tatoeage van de Morrigan en van de Greenman op mijn borst. De rest (nog 6) laat ik hier even in het midden.
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Postby Melkboer » 14 Mar 2010, 10:33

Hi,

Ik speel al jaren in gedachten met het laten aanbrengen van een tattoo. In mijn hoofd ziet het eruit als een tree of life zoals Jen Delyth ze maakt. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met een spirituele inslag, die de tattoo kan zetten, liefst met expertise op celtic design. Ik was nogal onder de indruk van de tattoos van Adrian afgelopen ledenweekinde. Ook omdat de kleuren eraf spatten. Veel kleuren worden uiteindelijk dof blauw/groen lijkt het. Helaas is de artiest niet meer werkzaam.

Als jullie suggesties hebben, graag.

Henk
Image
Melkboer
OBOD Ovate

Postby katsu » 14 Mar 2010, 13:18

Melkboer wrote:Veel kleuren worden uiteindelijk dof blauw/groen lijkt het.

Dat was vroeger wel zo, maar de inkt die men hedendaags gebruikt is nagenoeg kleurvast. (dat wil niet zeggen dat het niet lichter wordt in de loop der jaren, maar het wordt niet meer zo vaal als vroeger)
Qua artiesten......in welke omgeving zoek je?
Image
Proud member of the Corvus Seedgroup
katsu
OBOD Druid

Return to Bij het Haardvuur