bluestormwatcher wrote:Als je jonge kinderen heb, dan ben je van harte welkom.Want het is een kinderparadijs, vooral voor ouders met jonge kinderen.
Maar voor de mensen zonder kinderen, ja dan ben totaal overbodig.
De nadruk ligt niet op mensen zonder kinderen, jah een probleem.
Ik vind het totaal walgelijk dat je op zo'n manier ergens gediscrimineerd wordt als een mens zonder nakroost..
Beste Bluestormwatcher,
Ik denk dat wel duidelijk is, dat het weekeinde met of zonder kinderen een feest is geweest. Wat ik graag zou willen weten, is waar je gedachte vandaan komt, dat het een kinderparadijs is, voor mensen zonder kinderen niet? Uit de uitnodiging of anderszins?
Het is misschien aardig om de achtergrond toe te lichten waarom kinderen hier heel welkom zijn. Op de jaarlijkse ledenweekeinden zijn kinderen juist niet welkom. Dit was voor veel mensen een belemmering om te komen. Door het kampeerweekeinde wel kinderen van harte uit te nodigen en een apart programma te organiseren voor hen, kunnen ouders komen, die anders thuis zouden blijven. Desalniettemin waren er 80 mensen en 20 kinderen. Sommige ouders lieten hun kinderen weer bewust thuis om hun handen vrij te hebben. Ik heb mijn eigen drie kinderen meegenomen, maar heb geen workshops gedaan, omdat ik gewoon wil genieten van de sfeer en het weer.
Ik weet dat de aanwezigheid van kinderen op zo'n weekeinde ook pijnlijk kan zijn, voor mensen zonder kinderen (al dan niet bewust). Maar ik ben van mening dat kinderen een onderdeel uit maken van onze community, ze groeien mee met onze spiritualiteit. Zodat ze zelf ook kunnen kiezen of deze vorm bij hen past. Ik geniet er in ieder geval enorm van,
Warme groet en tot de 19e september,
Henk