Hallo allemaal,
Ben hier al een tijdje aan het rondstruinen en lezen....véél vragen ook.
Zoals ik al schreef bij het voorstellen.... van forums ken ik niet zoveel, ben dan ook telkens op de Engelse site binnengetuimeld zonder te kloppen...oeps.
Mag dit of niet? Ik volg de bardencursus in het Nederlands omdat ik niet zo goed Engels schrijf. Zou het wel willen leren om eigenlijk mede-barden, ovaten en druiden te leren kennen over de hele wereld en gedachten uitwisselen.
Vanaf wanneer ben je eigenlijk officieel bard? Ennne... zijn er samenkomsten of vieringen in België, want daar woon ik.
Heb de initiatie nog niet kunnen doen wegens familiale omstandigheden (ernstige ziekte van een dierbare mede-mens die nu een tijdje bij mij woont.
De cursus lezen doet me goed, geeft perspektief en troost. Al mis ik de bomen en het bos op dit moment. In mijn kleine tuin staan drie coniferen (hele grote) en een Kerstboom die ik plantte dertig jaar geleden met kertsbollen en al ( die zijn er nu wel af). Haha
Mijn buren willen dat ik de coniferen laat uitroeien ( k'krijg er maagpijn van) anderszijds hebben zij daardoor geen zon in hun tuin.... moeilijke beslissing.... Iemand een goed idee.?
S'ochtends héél vroeg geniet ik van de nacht die de dag wakker kust, doorheen het raam lijkt het alsof de oude conifeer droevig is.... of beeld ik me dat in? Heb er schetsen van gemaakt.... Het gezicht van de oude man veranderd met de lichtinval. Mooi.
Mooi en rustgevend. Sereen de dag beginnen.
Tja, dat was het zowat
Warme groet vanonder de maan en de sterren (verscholen achter regenwolken)
Subo