Ierland bezoeken

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

Ierland bezoeken

Postby Taurus » 29 Jan 2012, 15:58

Hallo allemaal,
In augustus willen mijn vrouw en ik naar Ierland op vakantie. Wij willen een autorondreis maken via bed en breakfast pensions in het zuiden. Graag hoor ik van diegene die daar geweest zijn wat de ervaringen zijn, welke plekken de moeite waard zijn en of je plaatsen op de boten voor de oversteek van te voren moet reserveren. Wij denken dat het wel handig is om een georganiseerde rondreis te nemen om te voorkomen dat je de hele dag op zoek moet naar slaaplaatsen. Maar wellicht zijn er betere alternatieven. Zou natuurlijk ook leuk zijn om Obodies te ontmoeten. Als je tips hebt dan hou ik mij graag aanbevolen. :idea:

Vanuit de Witte Raaf,
Gegroet,

Taurus.
Taurus
OBOD Bard

Re: Ierland bezoeken

Postby Brigus » 06 Mar 2012, 12:45

Beste Taurus,

Ook wij gaan dit jaar in augustus (al voor de derde keer) naar Ierland. Het is er fantastisch!
Zelfs de kinderen willen er liever heen dan een zonvakantie in Zuid-Europa (ze zijn 12 en 14).

Wij huren meestal huisjes (één of twee verschillende per week).
Er zijn een heleboel websites met leuke adressen en locaties.
Bed en breakfast is natuurlijk ook heerlijk. Toen wij dat een keer deden, was er net één of ander feest.
Heel druk dus, maar iemand van de plaatselijke VVV regelde toch een mooie plek.

Reserveren voor de boot: hebben we geen ervaringen mee. Sorry.

Nog een vrag terug: ben jij één van de twee oprichters van de nieuwe Seedgroup in Epe?

Zonnige voorjaarsgroet,

Brigus
Brigus
OBOD Bard

Postby Taurus » 06 Mar 2012, 15:49

Brigus wrote:Beste Taurus,

Ook wij gaan dit jaar in augustus (al voor de derde keer) naar Ierland. Het is er fantastisch!
Zelfs de kinderen willen er liever heen dan een zonvakantie in Zuid-Europa (ze zijn 12 en 14).

Wij huren meestal huisjes (één of twee verschillende per week).
Er zijn een heleboel websites met leuke adressen en locaties.
Bed en breakfast is natuurlijk ook heerlijk. Toen wij dat een keer deden, was er net één of ander feest.
Heel druk dus, maar iemand van de plaatselijke VVV regelde toch een mooie plek.

Reserveren voor de boot: hebben we geen ervaringen mee. Sorry.

Nog een vrag terug: ben jij één van de twee oprichters van de nieuwe Seedgroup in Epe?

Zonnige voorjaarsgroet,

Brigus

Hartelijk dank Brigus, voor je reactie!

ik was al verbaast dat er zo weinig reactie kwam op mijn vraag inzake Ierland,
terwijl het zowat de bakermat van Druidry is. Dus heel leuk dat je reageerde. Wij zijn er, na veel wikken en wegen, uit. Wij vliegen naar Ierland toe en hebben daar een camper gehuurd. Vanwege een dieet van mijn vrouw is een bed en breakfast niet zo handig evenals eten in restaurants of pubs. Ik heb al heel wat bekeken en ik (wij) hebben er heel veel zin in. Wij zijn fervente Noorwegengangers, dus dit voelt haast als ontrouw, maar vooruit, af en toe een andere sfeer is ook erg leuk. Vooral nu met een Druidische kijk op de wereld. Volgens mij is er veel te ervaren en te genieten. Je bent nog niet veranderd in een elfje? Die schijnen daar nog voor te komen. |-)

Op je vraag antwoord te geven, ja, ik ben een van de oprichters van de Seedgroup 'De Witte Raaf'. Per ongeluk is in de Dryade mijn emailadres niet opgenomen, dus als je wilt komen om de nieuwe grove in te wijden en kennis te maken met een aantal anderen, dan ben je van harte welkom. (Zie inwijding Grove en Seedgroup op dit forum).

Een hartelijke groet, van onder een met stuifmeel bestoven Els,

Taurus.
Taurus
OBOD Bard

Postby Brigus » 07 Mar 2012, 12:10

Hallo Taurus,

Jullie zullen vast gaan genieten van Ierland. Het is er prachtig!
Dit jaar gaan wij opnieuw naar the Burren. Een heel bijzonder gebied met rotsformaties met vreemde scheuren.
Naar verluid zijn daar inderdaad de elfenverhalen ooit ontstaan, omdat de mensen bang waren voor de scheuren en er een verklaring voor zochten.
Hebben jullie al een beetje route in gedachten? Wie weet treffen we elkaar nog ergens.
Wij gaan van 11 t/m 25 augustus. Eerst een week in the Burren, daarna een week in the Ring of Beara.

Ik denk dat we nog wel ervaringen kunnen uitwisselen op 25 maart.
Ik heb je vanmorgen een mail gestuurd nadat Peter je mail-adres had rondgestuurd. :)
Hopelijk zien we elkaar dan!

Zonnige lentegroetjes,

Brigus
Brigus
OBOD Bard

Postby Taurus » 07 Mar 2012, 13:54

Brigus wrote:Hallo Taurus,

Jullie zullen vast gaan genieten van Ierland. Het is er prachtig!
Dit jaar gaan wij opnieuw naar the Burren. Een heel bijzonder gebied met rotsformaties met vreemde scheuren.
Naar verluid zijn daar inderdaad de elfenverhalen ooit ontstaan, omdat de mensen bang waren voor de scheuren en er een verklaring voor zochten.
Hebben jullie al een beetje route in gedachten? Wie weet treffen we elkaar nog ergens.
Wij gaan van 11 t/m 25 augustus. Eerst een week in the Burren, daarna een week in the Ring of Beara.

Ik denk dat we nog wel ervaringen kunnen uitwisselen op 25 maart.
Ik heb je vanmorgen een mail gestuurd nadat Peter je mail-adres had rondgestuurd. :)
Hopelijk zien we elkaar dan!

Zonnige lentegroetjes,

Brigus

Ja, leuk, ik heb je al geantwoord. Dat wordt een lange, mooie zonndagmiddag, want wij zijn natuurlijk erg nieuwsgierig. Wij gaan van 30 juli tot 13 augustus, dus dat wordt krap an, maar wie weet. In ieder geval hartelijk dank voor je reactie, erg leuk!
Een hartelijke groet vanuit de Witte Raaf,
(niet zo zonning, tamelijk guur)

Kees.
Taurus
OBOD Bard

Return to Bij het Haardvuur