ik begin gewoon opnieuw

Wees welkom en schuif gezellig aan bij het haardvuur en praat met ons mee in de Nederlandse taal over de diverse aspecten van het Druïdenpad.

ik begin gewoon opnieuw

Postby nola » 27 Jul 2012, 09:44

Hallo allemaal.

Steffie hier (username nola). Ik begon twee jaar geleden aan de bardengraad en heb die toen in een sneltempo in mijn eentje doorgenomen. Ik heb er toen al veel aan gehad, maar in die twee jaar heeft het leven me ingehaald. Ik ben beginnen werken (studeerde nog toen ik aan de cursus begon), heb een schat van een man leren kennen waar ik ondertussen mee getrouwd ben en heb nu een zoon van negen maanden. Nu ben ik intensief aan het opstarten als zelfstandig life coach om mensen te helpen het leven van hun dromen te leiden. Niet omdat er iets mis is met hun huidig leven, gewoon omdat het altijd beter ken.

Ik ben gegroeid op zoveel gebieden in mijn leven, maar de wijsheid van de druïden is hierbij op de achtergrond geraakt. Nu voel ik dat ik te veel van mezelf verg, dat mijn energieniveau beneden peil is,...

Waar ik heen wil is dit. Ik voel dat ik opnieuw een beroep moet doen op mijn opleiding als bard. Ik heb nu vooral ervaren wat er gebeurt als ik de wijsheden naast me neerleg. Dus maak ik hier en nu een belofte voor mezelf om gewoon opnieuw te beginnen. Ik start van gwers 1 en dit keer ga ik mijn ervaringen delen zodat we samen nog meer kunnen groeien.

Ik ben er klaar voor en al wie deze reis met mij wil afleggen heet ik welkom uit de grot van mijn hart

Steffie
http://www.zhendria.be
Steffie/Nola
Het leven is een spiraal - Buig hem om in positieve richting en word de grootst mogelijke visie van jezelf.
nola

Re: ik begin gewoon opnieuw

Postby Walda » 27 Jul 2012, 10:17

Dag Steffie,

Geweldig toch dat je de kracht en het inzicht opnieuw zoekt en zeker gaat vinden.
Ik ben ook opnieuw begonnen, niet met de Barden maar met de Ovatencursus. Het voorbije jaar is er zoveel negatief op mij afgekomen dat ik de kracht, de wijsheid en de schoonheid van de cursus gewoon heb opzij geschoven. Sinds enkele weken heb ik mezelf weten op te tillen. Hoe is het mogelijk dat ik me zo heb laten overspoelen door stress, door negativiteit. Dus ben ik opnieuw gaan kijken in mijn grove waar alles en iedereen nog stond, maar waar ik zelf alles terug moet opbouwen.
Het zal jou wel lukken, we zullen er beter door worden.
Blijf in de kracht geloven.

Groetjes

Walda
Walda

Postby Crataegus » 27 Jul 2012, 13:29

Hallo Steffie,

Wat goed van je om weer helemaal opnieuw te beginnen. Het zal denk ik een heel andere beleving van de Bardencursus worden nu je leven zelf al zo veranderd is. Neem lekker de tijd ervoor, zorg ook goed voor jezelf want ik begrijp dat je een beetje over je eigen (energie)grens heen bent gegaan? Dan zal je juist profijt gaan hebben van de meditaties en de LBE. :)
Heel veel succes en vooral ook veel plezier met je nieuwe start!

Warme groet,
Marjolein

(PS Ik ben zelf in de Bardengraad bij het element Aarde, waar ik inmiddels al enkele maanden in blijf steken... terwijl ik normaal gesproken iemand ben die altijd zo snel mogelijk dóór wil, lijkt het wel of Aarde mij nu dwingt om toch eens stil te staan, maar wel in beweging te blijven :wink: en eerst eens goed te aarden :) )
Image

To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.

*William Blake*
Crataegus
OBOD Bard

Postby Melkboer » 28 Jul 2012, 22:12

Hi Steffie,

Hartstikke goed om gewoon weer opnieuw te beginnen. Vaak ontdek je ook weer nieuwe lagen in het materiaal. In het besloten deel van het forum, is een speciaal bardenforum. Hier kun je je ervaringen delen met barden die hetzelfde pad bewandelen.

Warme groet vanonder de appelboom gevuld met maretak.
Henk
Image
Melkboer
OBOD Ovate

Postby nola » 29 Jul 2012, 10:38

Bedankt voor jullie reacties.

Walda, wat goed dat je ook opnieuw begonnen bent.
Marjolein, je zal zeker voorbij het element aarde geraken als de tijd er rijp voor is. Ik ben zelf niet over mijn energiegrens heen gegaan, maar voel dat ik heel erg op de rand balanceer.

Zoals ik al zei zal ik mijn ervaringen dit keer delen. Mijn ervaring met de introductie zal ik hier nog plaatsen, de verdere gwersen zal ik dan in het speciale bardeforum behandelen.

Nu ik al eens door de hele cursus gegaan ben en vanuit het werk dat ik met mijn coaching doe besef ik hoe waar het eerste citaat in de eerste les is. 'Leven alsof we aan de vooravond staan van een ontdekking die we zo volledig, intens en enthousiast mogelijk willen verwelkomen.'

Zoals ik het zie bekijken we het leven te vaak als een strijd. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de verhalen waarbij een doodgewone man of vrouw op een heldhaftige queeste vertrekt en na vele beproevingen zegevierend naar huis terugkeert. Het probleem met het leven als een strijd zien is dat we niet elke veldslag kunnen winnen. Strijd gaat gepaard met pijn, struggle en vroeg of laat verliezen.
Daarom bekijk ik het leven eerder als een ervaring die ik doormaak. Ervaring staat gelijk met leren, groeien, evolutie en ontwikkeling. Je blijven ontwikkelen met de openheid en leergierigheid van een kind. Dat is volgens mij één van de belangrijkste doelen van het leven. Ik zie het aan de voldane blik in de ogen van mijn zoon die momenteel gretig leert stappen. De hele wereld ligt op dit moment aan zijn voeten. Misschien, nu ik opnieuw aan deze cursus begin, ook aan die van mij.

Warme groeten
Steffie/Nola
Het leven is een spiraal - Buig hem om in positieve richting en word de grootst mogelijke visie van jezelf.
nola

Postby Camm » 02 Aug 2012, 23:24

Wat mooi Steffie !,
Ik ben ook zojuist begonnen met de bardengraad ,die heb ik al bijna drie jaar liggen ,niet aan begonnen...dus eigenlijk ook een soort opnieuw beginnen,en heb er zin in ,ik voel me niet gevoed als ik geen contact ermee heb ,en ben in een zware burnout geraakt. Ik wil weer spelend leven :-) ,de zin voelen die ik als klein kind had bij het opstaan . Vind het ook fijn hier op dit forum gelijkgestemden /medereizigers te lezen ,waaronder jij,tot ontmoeten ,hartegroet,Caroline
Camm

Postby Lizzy » 15 Nov 2012, 12:17

Hallo Steffie,

Wat fijn dat je weer opnieuw begonnen bent. Het heerlijke van deze opleiding vind ik dan ook dat het niet uitmaakt hoe lang je er over doet, je bent een member for life :)
Ik ben drie keer overnieuw begonnen aan de ovate grade en ook de bardengraad heeft me de nodige uitdagingen opgeleverd, dus lekker achterover leunen and enjoy the ride :wink:
Hoe gaat het nu?

:hug: Lisa
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby Lizzy » 15 Nov 2012, 12:18

Caroline, jij trouwens ook heel veel plezier en succes bij het opnieuw ervaren van de bardengraad, klinkt alsof je een pittige periode achter de rug hebt. Goed hoor, dat je het weer hebt opgepakt! :hug:
-Who wants to go get lost, I know the way-
Lizzy
OBOD Druid

Postby oakelf66 » 30 Jan 2013, 20:16

Hoi Nola,

Ik begin vandaag ook opnieuw. Bij het begin. Paar jaar geleden heel enthousiast begonnen maar veel gebeurd in mijn leven in de tussentijd. Nu is het tijd voor een nieuw begin, wil weer verdieping vinden in mezelf. Ben te lang opgeslokt door zaken van buitenaf, nu is het tijd voor mij! Heb steeds het gevoel gehad iets te missen en kwam ineens weer op de Obod site terecht, niet voor niks!

Misschien komen we elkaar af en toe tegen op onze weg :shake:

Groetjes oakelf
I honor the place in you in which the entire universe dwells, I honor the place in you which is of light, of thruth, of love, of and of peace.
When you are in that place in you and I am in that place in me, we are ONE....
oakelf66

Postby nola » 03 Apr 2013, 13:55

Wat fijn te lezen dat ik niet alleen ben en aan iedereen die opnieuw begint: veel plezier op jullie reis en ik hoop jullie hier op het forum verder tegen te komen. Zelf heb ik de bardengraad nu min of meer voor de tweede keer afgerond en je bent hier natuurlijk nooit mee klaar, maar ik heb er toch weer een pak nieuwe inzichten bijgekregen. Ik zal hier en daar nog wel wat van mijn ervaringen delen, maar dan met het juiste topic in het onderwerp zodat ik niets prijsgeef voor mensen die nog niet aan een bepaalde gwers zijn toegekomen.

Ook mijn tweede reis is één met vallen en opstaan geweest en ik heb me dit keer vooral toegespitst op de elementen en ze hebben me veel inspiratie en creativiteit gebracht die ik met dankbaarheid doorheen mijn leven en werk zal gebruiken.
Steffie/Nola
nola

Return to Bij het Haardvuur